استاندار هرمزگان گفت: لازم است اسناد مالکیت زمین‌های مسکونی و کشاورزی مردم در سراسر هرمزگان تعیین تکلیف شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، مهدی دوستی  استاندار هرمزگان  در نشست هماهنگی اجرای برنامه‌های دولت در هرمزگان گفت : شورای رفع مشکلات اسناد مالکیت به ریاست فرمانداران در شهرستان‌ها تشکیل شود، زیرا این موضوع گام اول رشد هر شهرستان است.
او گفت: پروژه‌های هر شهرستان در قالب برنامه تحولی "پیشرفت مردم اساس هرمزگان" به صورت هفتگی رصد و بررسی می‌شود و فرمانداران باید در این خصوص پاسخگو باشند. فرمانداران لازم است روی پروژه‌هایی که رشد اقتصادی را افزایش می‌دهد تمرکز و در هر شهرستان ۱۰ پروژه بزرگ و پیشران مشخص و ارائه شود.
استاندار هرمزگان با اشاره به ضرورت تمرکز بر محرومیت زدایی و کاهش فقر در استان گفت: در کنار توجه به رشد اقتصادی، باید پیشرفت توأم با عدالت مدنظر مقام معظم رهبری نیز در اجرای هر برنامه و پروژه مورد توجه جدی باشد.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای بهبود وضعیت محلات حاشیه‌ای شهر‌ها و روستا‌های کم برخوردار در استان افزود: در این راستا ۴۶ محله حاشیه‌ای و ۱۳۰ روستای کمتر برخوردار در استان شناسایی شده است و برنامه‌های ویژه‌ای در زمینه‌های عمرانی، اجتماعی، اقتصادی، آموزشی و بهداشت و درمان در آن‌ها اجرایی می‌شود.
مهدی دوستی گفت: بهبود وضعیت این مناطق باید از مسیر رشد اقتصادی و با در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای راه اندازی صنایع پیشران صورت پذیرد و فرمانداران در این راستا، به صورت ویژه جذب سرمایه‌گذاری را پیگیری کنند.
وی گفت : در قالب برنامه‌ی تحولی پیشرفت مردم اساس هرمزگان، مسائل و پروژه‌های شهرستان‌ها به صورت هفتگی با برگزاری جلسات هفتگی با حضور فرمانداران و مدیران دستگاه‌ها، پیگیری می‌شود و تمرکز این برنامه روی رفع مشکلات اصلی شهرستان‌ها است و اجرای پروژه‌های تعریف شده در این برنامه را رصد می‌شود.
استاندار هرمزگان گفت: پیگیری نوسازی ماشین آلات مورد نیاز خدمات شهری و روستایی و بازدید از محلات و دیدار و گفتگو با مردم، از دیگر مواردی است که باید مورد توجه فرمانداران باشد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.