سپاه پاسداران در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ١٧ یک تاکتیک جدید برای مقابله با دشمنان را عملیاتی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه پاسداران از دوشنبه ۲۹ آذرماه تا جمعه سوم دی‌ماه در سواحل خلیج فارس، تنگه هرمز و منطقه عمومی استان‌های هرمزگان، بوشهر و خوزستان با حضور یگان‌هایی از نیرو‌های زمینی، دریایی، هوافضا و همچنین برخی از یگان‌های مردم پایه بسیج مستضعفین برگزار شد.

در این رزمایش پنج روزه، تمرینات مختلفی در همه حوزه‌ها انجام شد. از جمله شاخص‌ترین این عملیات‌ها می‌توان به پرتاب همزمان ۱۶ موشک بالستیک، شلیک موشک‌های کروز دریایی، عملیات‌های پهپادی، بمباران اهداف ثابت و متحرک زمینی توسط جنگنده‌های سوخو ٢٢، تاخت آب‌خاکی تیپ نیرو‌های مخصوص صابرین، عملیات بالگرد‌های تهاجمی هوانیروز سپاه، اجرای آتش تانک‌های مدرنیزه شده، حضور تانک‌های ارتقاء یافته T-۷۲ به T-۹۰، بکارگیری مهمات مجاورتی توپخانه برای اولین بار و انهدام شناور‌های تندرو متخاصم با سلاح‌های ضدزره هدایت‌شونده اشاره کرد.

رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه پاسداران در نمایش قدرت ایران موثر است. همین رزمایش باعث شد تا رسانه‌های جهان نیز درباره‌اش سخن بگویند. 

پهپادهای انتحاری

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در این باره در گزارشی نوشت: ایران توان موشک‌های خود را به عنوان بخشی از رزمایش «پیامبر اعظم- ۱۷» نشان می‌دهد. به نوشته این روزنامه، ایران در دومین روز از این رزمایش با موشک، پهپاد و سایر تسلیحات تمرین کرد. در این مرحله از رزمایش، موشک‌های بالستیک زمین به زمین به اهداف از پیش تعیین شده اصابت کردند. ایران همچنین گفته است که اهداف شناور دشمن فرضی را که با شلیک موشک‌های زمین به زمین و ساحل به دریا منهدم شده‌اند، شبیه‌سازی کرده است.

شبکه خبری انگلیسی «اسکای نیوز» نیز گزارش داد که ایران در این رزمایش انواع موشک‌های خود را به نمایش گذاشت. اسکای نیوز با نمایش فیلمی از این رزمایش نوشت، ایران به فهرست کشور‌هایی می‌پیوندد که هنگام برگزاری رزمایش به سرعت تجهیزات در حال آزمایش را به تصاویر می‌کشاند.

در کنار تمامی اظهار نظر‌ها و مقالات رسانه‌ها درباره این رزمایش، باید گفت که آنچه بیش از هر موضوعی جلب توجه می‌کند استفاده از تجهیزات جدید است. پهپاد‌ها جزو همین تجهیزات جدید هستند که انواع انتحاری آن‌ها امروزه بسیار کاربرد دارند. پهپاد شاهد ۱۳۶ یکی از همین پهپادهاست. نوعی از پهپادهای انتحاری که در این رزمایش به شکل مختلفی پرتاب شد.  

پهپادهای انتحاری

پهپاد شاهد ۱۳۶

این پهپاد از انواع پهپاد‌های انتحاری است که در رزمایش اخیر سپاه پاسداران با نام پیامبر اعظم (ص) ۱۷ حضور داشت.  پهپاد شاهد ۱۳۶ از رده مهمات پرسه زن محسوب می‌شود که اقدام به گشت زنی در شعاع هدف و یا یک محدوده قابل تنظیم می‌کنند. همچنین این نوع تسلیحات می‌توانند علیه انواع تجمعات دشمن، ادوات زرهی و حتی اهداف هوایی از قبیل بالگرد‌ها و پهپاد‌ها اقدام به عملیات کنند. این پهپاد‌ها وقتی مهلک می‌شوند که به صورت انبوه و در فاصله زمانی بسیار کوتاه از یکدیگر پرتاب شوند. پرتاب انبوه این پهپاد‌ها دست نیرو‌های مسلح را بیش از گذشته باز می‌کند و استمرار عملیاتی آن‌ها را افزایش می‌دهد.  

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا درباره قدرت پهپاد‌های انتحاری ایران گفت: امروز دسترسی به جنگ افزار‌های بومی پیشرفته در توان و بازدارندگی دفاعی ایران اسلامی اثر مثبتی گذاشته است. بکارگیری این نوع پهپاد‌ها در عملیات‌های شبکه‌ای باعث می‌شود تا دشمن کاملا در وضعیت انفعال قراربگیرد. اگرچه این نوع پهپاد در رزمایش پیامبر اعظم (ص) سپاه استفاده شد، اما باید گفت که عمر آن‌ها بیشتر از ایام اخیر است. امروز در این رزمایش این نوع از پهپاد استفاده و رونمایی شد.

سردار سنایی‌راد افزود: صنعت دفاعی کشورمان به خوبی توانسته است تا نیاز‌های نیروهای مسلح را تامین کند. در واقع، اگر روحیه و تلاش جهادی باشد حتی در تحریم هم می‌توان به سطح بالایی از فناوری و ساخت تجهیزات پیشرفته دفاعی دست پیداکرد.

پهپادهای انتحاری

اگرچه هنوز مشخصات دقیقی از پهپاد شاهد ۱۳۶ به طور رسمی اعلام نشده، اما به نظرمی رسد حضور عملیاتی این پهپاد در رزمایش اخیر نشان از قدرت بالای آن دارد.  

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در مطلبی که اخیرا درباره این پهپاد نوشته شده است، عنوان کرد که ایران راه جدیدی برای پرتاب پهپادها در قالب پرتاب چندگانه یا انبوه ایجاد کرده است. در بخش دیگری از این مقاله آمده، طی چند روز گذشته تصاویری از پرتابگر پهپاد جدید ایرانی در فضای مجازی و رسانه‌های ایران منتشر شده است. این پهپاد‌ها که شاهد ۱۳۶ نام دارند، در رزمایشی که ایران هفته گذشته انجام داد، با موشک ترکیب شدند. ایران این نوع پهپاد‌ها را پهپاد انتحاری یا کامیکازه نامیده است. این بدان معنی است که آن‌ها مستقیماً به سمت یک هدف پرواز می‌کنند و خود ویران می‌شوند.

ترکیب پهپاد انتحاری و موشک بالستیک؛ انهدام اهداف در چشم بر هم زدن

نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد، این است که پهپاد‌های انتحاری شاهد ۱۳۶ در این رزمایش به همراه موشک‌های بالستیک به سوی اهداف حمله کردند. در واقع، طبق فیلم منتشر شده از حمله به نمونه شبیه‌سازی شده مرکز توسعه تسلیحات کشتار جمعی رژیم صهیونیستی ابتدا پهپاد‌ها به پرواز در آمده و سپس موشک‌ها به آن برخورد کردند. عملیات ترکیبی، دیگر بُعد دستیابی به این تکنولوژی است. مهم‌ترین ویژگی عملیات‌های ترکیبی را باید اصل غافلگیری دانست. یعنی آنچه در کنار قدرت نظامی بیشترین نقش را در موفقیت عملیات‌ها ایفا می‌کند.

پهپادهای انتحاری

معاون وزیر اسبق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره اهمیت اجرای عملیات ترکیبی گفت: موشک‌های ما ویژگی‌های مختلفی مانند قدرت نقطه زنی و رادارگریز بودن دارند. وقتی توانمندی موشکی با تسلیحات دیگری ترکیب می‌شوند، قدرت دفاعی و توان عملیاتی ما را چندین برابر می‌کند. در کنار موشک‌ها، پهپاد‌ها نیز قدرت نقطه‌زنی دارند و نقش مهمی در عملیات‌های رزمی ایفا می‌کنند. در صورت ترکیب این دو قدرت می‌توان نوعی از عملیات جدید به خصوص در مقابله با تهدیدات احتمالی علیه ایران اسلامی را طراحی و اجرا کرد.  

امیر سرتیپ نامی گفت: امروز به حدی از اقتدار و قدرت دفاعی رسیده‌ایم که می‌توانیم در هر نقطه‌ای از ایران اسلامی بلافاصله به هر تهدیدی پاسخ بدهیم.

صنایع دفاعی نیرو‌های مسلح کشورمان چندین سال است که در حوزه طراحی و ساخت انواع تجهیزات و تسلیحات همچون پهپاد‌ها فعال هستند. در حوزه پهپاد‌های انتحاری نیز پهپاد یسیر را باید دیگر عضو خانواده‌های پهپاد‌های انتحاری بومی دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۴۵ ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
واقعا خدا قوت.خسته نباشید.به این اقتداروپیشرفت موشکی وپهبادی افتخار میکنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۶ دی ۱۴۰۰
خدایت نگهداررزمنده ولایی
بین تووملتت نیست جدایی
اخلاصت صدونمره ات همان
ای فریادعشق چه آرام وبیصدایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۶ دی ۱۴۰۰
سلام سردار حاجی زاده موشک سجیل دیگه قدیمی شده این موشک از رزمایش پیامبر اعظم 1 تا 17 بود این موشک واسه 20 سال پیش هوافضا سپاه یعنی همین سجیل رو داره یعنی دکترین دفاعی هوافضا سپاه تو این 20 سال یک دونه موشک نتونستن درست کنند مگه میشه
Germany
مسعود
۱۵:۰۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
حالت خوبه؟ موشک سجیل مال 20 سال پیشه؟ بعد هم موشک یه حدی کارایی میشه بهش داد بعد از اینکه نقطه زنش کردی دیگه چکارش کنی مثلا؟الان آمریکا چند ساله سایدواندر و ماوریک رو داره؟ موشکی که کارشو درست انجام میده رو چکارش کنن؟
موشک عماد قیام خرمشهر حاج قاسم هویزه ابومهدی سومار و خانواده بزرگ فاتح و غیره اینا دست آورد های موشکی ایرانه .تنوع موشکی ایران فوق العادس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۶ دی ۱۴۰۰
سلام سردار حاجی زاده به نظر خودتون موشک سجیل تکراری نشده از رزمایش پیامبر اعظم 1 بگیر تا 17 موشک سجیل بوده این موشک واسه 20 ساله پیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۰ دی ۱۴۰۰
دولت باید دول الکترونیک راه اندازی و سازمان‌های مربوطه را جهت نظارت بهتر وصل نماید و بر زنجیره تولید توزیع و مصرف سوار گردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۰۹ دی ۱۴۰۰
بالاخره t90 بود یا کرار بومی ؟ نکنه کرار همون t90 و الکی کلی بودجه واسه ارتقا t72 گرفتن ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۲۶ دی ۱۴۰۰
کرار یه ارتقا در حد تی 90اگه اونم فراگیر بشه هستش!!در هر صورت ما متخصص رونمایی و تولید نمایشی هستیم
Germany
مسعود
۱۵:۱۶ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
این خوبه که متخصصین نظامی ما اینقدر خوب عمل کردند که توقعات تا این حد بالاست ولی در هر کاری منطقی وجود داره . مگه تولید تانکی در حد تی 90 چیز کمیه؟ ضمنا مشخصات تی 90 و کرار مشخصه و در بحث پیشرانه سیستم دفاعی و کامپیوتر لجستیک پیشرفته تره . کشوری مثل ایران اگر بتونه خود تی 72 رو بسازه موفقیت بزرگیست چه برسه کرار .ضمن اینکه فاز منفی نده ناشناس ما اکثر طرح ها رو عملیاتی کردیم و در تیراژ مناسب در حال تولیدیم اگر چند طرح هم توجیه نداشته یا شکست خورده که چیز کاملا طبیعیه . کشوری مثل آمریکا ممکنه 5 نوع پروژه تعریف کنه و فقط یکیش به تولید برسه خصوصا در بخش هوایی که جای آزمون و خطا نیست
Iran (Islamic Republic of)
سهراب حاجی پور
۲۱:۵۱ ۰۸ دی ۱۴۰۰
خداقوت درود بر شرف سپاهیان وهمه نزامیان اسلام وهم رزمان شهدای عزیز و سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۹ دی ۱۴۰۰
نزامی یا نظامی؟
Iran (Islamic Republic of)
علی سان
۱۹:۴۵ ۰۸ دی ۱۴۰۰
باعث بسی افتخار است که به خودکفایی دفاعی رسیده ایم اینکه یه روزی پدران ما و عزیزان عده از جان خود گذشتن تا این آب و خاک حفظ شود نیز باعث افتخار است .
در این مملکت یه عده هستن که بدون چشم داشت به وظیفه خود عمل میکنن و هیچ ادعایی هم ندارن. و دست بر قبضه شمشیر و چشم بر فرمان ولی امر می باشند.

ولی یه عده نیز بنا به انتخاب نادرست مردم و دخالت صاحبان قدرت و ثروت باعث عقب افتادگی و عدم پیشرفت در زمینه های دیگری شده اند. که به عدم انتخاب درست ما برمی گردد و همچنین کم کاری دستگاه های نظارتی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۰۸ دی ۱۴۰۰
فعلآمشکل زندگی داریم نه موشک
Iran (Islamic Republic of)
یونس
۱۳:۰۱ ۲۷ دی ۱۴۰۰
اگه موشک نداشتیم الان مشکل داعش و آمریکا و اسرائیل هم به بقیه مشکلاتمون اضافه می‌شد.
Germany
مسعود
۱۵:۲۱ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
میشه ارتباطش رو بدونم؟ سازمان دفاعی و نیروی مسلح یه شغلی داره و داره کارشو درست انجام میده طبعا اگر مغرض نباشی باید بگی احسنت اقلا شما دارین درست کار میکنید .اگه در عرصه ای مشکل داریم بقیه جاها ر باید تعطیل کنیم؟ بماند که اوضاع اقتصادی علیرغم وجود یسری مشکلات بیشتر یه جو هست .اوضاع مردم حتی همین الان به صورت میدانی از بیست سی سال پیشتر به مراتب بهتره و به راحتی قابل اثبات . غر زدن زیاد شده و حافظه ها از کار افتاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۸ دی ۱۴۰۰
دست نیروهای مسلح بویژه برادران عزیز وفداکار سپاه درد نکنه انشاالله دولت قدرتمند وانقلابی ومردمی آقای رئیسی همه مشکلات اقتصادی واشتغال ومسکن این مردم نجیب وفداکار وصبور را به برکت خون شهدا حل خواهد کرد انشاالله به کوری چشم دشمنان وبد خواهان این مملکت
Iran (Islamic Republic of)
فرزند زاگرس
۱۸:۰۰ ۰۸ دی ۱۴۰۰
کشور ما به دهها میلیون پهپاد برای همه وزارتخانه ها یش نیاز داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۹ دی ۱۴۰۰
بهتر نیست هرفرد ایرانی یک پهباد داشته باشیم نظرت چیه؟مواافقی؟ دستور بدم بسازند؟
Germany
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
جان؟ تصورات از موضوع نظامی گاهی خنده داره . صد تا پهپاد توی یه کشوری باشه بهش مینازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۰۸ دی ۱۴۰۰
آفتابه لگن هفت دست شام و نهار هیچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۰۸ دی ۱۴۰۰
قدرتمندترین سلاح مردم هستن..زمان جنگ عراق ما ژ3 و تانک و نیروی هوایی تونستیم 8 سال دفاع کنیم..خاطرات جنگ رو بخونید متوجه میشید اونجا یک ایمان جمعی وجود داشت که روی سیم خاردار خودشون رو مینداختن که بقیه رد بشن.یا تو کانالهای قیر و هزاران جنایت دیگه از طرف عراق.ولی مردم فدای هم میشدن و اعتقاد مهمه..یا نه شوروی به اون عظمت یک هفته نابود شد..قدرت مردم رو باور داشته باشین..و بفکر حمایت و رضایت مردم باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۰۸ دی ۱۴۰۰
درود بر شرفت ایرانی وطن دوست
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۱:۴۳ ۰۹ دی ۱۴۰۰
مردم توی سخت ترین شرایط پشت نظام و انقلاب هستن. اینو تو قتنه ۷۸،۸۸،۹۸ نشون دادن مخصوصا تو فتنه ۸۸ سیل جمعیت بود که آشوبگرا رو خفه کرد. پس تو نگران نباش مردم به موقع حمایتشونو نشون میدن هرچند از وضع زندگی ناراضی باشن از نظام حمایت میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۸ دی ۱۴۰۰
اینا برا مردم نون نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۸ دی ۱۴۰۰
اتفاقا نون میشه خوب هم میشه.
دستشون بی بلا کاش اقتصاد را هم نظامیان عزیز به دست بگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۹ دی ۱۴۰۰
خدا نکنه اقتصاد بیفته دست نظامی ها.هرکسی را بهر کاری ساختن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۷ دی ۱۴۰۰
ولی امنیت میشه و در سایه امنیت هست که اقتصاد رشد می‌کنه و اگه امنیت نباشه وضع اقتصاد ده ها برابر بدتر میشه.
Germany
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
ولی برای تو نون میشه که حس ناامیدی تزریق کنی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۰۸ دی ۱۴۰۰
اقتصاد رو درست کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۰۹ دی ۱۴۰۰
مسائل رو قاطی نکن هر کسی باید وظیفه خودشو انجام بده. دست خدا پشت و پناه نظامیان مخلص
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۰۸ دی ۱۴۰۰
من سرباز مرز هستم.اینا رو اگه دارید چرا نمیارید تو مرز؟چرا هنوز سرباز میزارید؟
Iran (Islamic Republic of)
ایراندخت
۱۱:۴۷ ۰۹ دی ۱۴۰۰
میخای شما بیا رزمایش برگزار کن سردار بره پست بده؟ها ؟خجالت نکش بچه نه نه ترسو دوتا از برادرای منم لب مرز خدمت کردن یکم عرضه داشته باش دو سال که بیشتر نیس اگه واقعا جنگ بشه چی؟ حتما دمت رو میذاری رو کولت درمیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۹ دی ۱۴۰۰
کاربر ۱۱:۴۷
چرا میسوزی ؟ سربازای بیچاره به خاطر امنیت تو مرزها کشته میشن که تو و امثال تو بتونید با خیال راحت زندگی کنید و دنبال کیف و حال خودتون باشید اگه عرضه داری دو روز برو تو مرز تا قدر امنیت رو بدونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۰۹ دی ۱۴۰۰
ایراندخت
اولا این همه سلاح و نفربر و ... باید به دست سرباز و نیروی مسلح برسه !!
موقعی که نیروی انتظامی خاش خدمت میکردم خودروهای بدون محافظت حداقلی ( وانت تویوتا بدون هیچ سطح محافظتی) بود با کلاشنیکف که هر کدوم یه ایرادی داشت !! امنیت سرباز توی مرز مهمه نه سردار توی رزمایش . رزمایش برگزار میشه که سلاح مثلا نفربر توفان و ... تست بشه بیاد دست مرزبانی و نیروهای مرزی نه نیروهای تهران نشین. هرچند نیروهای مسلح ایران بجز موشک و قایق تندرو از هر وسیله دیگه ای مثلا نفربر و تانک و جنگنده یکی دونمونه بیشتر نمیسازه
United States of America
سید علی
۱۵:۰۹ ۰۸ دی ۱۴۰۰
من مرز خدمت کردم.اگه این همه پیشرفت پهبادی دارید لطفا در مرزها استفاده کنید اینقدر شهید ندیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۱۵ ۰۸ دی ۱۴۰۰
ممکنه مسئولین حوزه های دیگر مانند اقتصاد موفق نباشند
ولی دلاور مردان حوزه امنیت کشور موفق هستند و زحمت کش
دست مریزاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۸ دی ۱۴۰۰
چقدر خفن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۰۸ دی ۱۴۰۰
اگر همه چیز باشد ابر قدرت هم در تمام زمینه ها از نظامی گرفته تا اقتصادی باشی ولی اخلاق و عدالت نباشد هر حکومتی روزی حالا دیر یازود برچیده و نابود خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۸ دی ۱۴۰۰
ایران از نظر نظامی به برکت ارتش و سپاه مصونیت دارد برید اقتصاد و معیشت داخلی را ردست کنید که ضربه پذیری ما ازین نکته است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۸ دی ۱۴۰۰
مردم از گرسنگی دارن میمیرن، هرجا کم میارن میگن امنیت...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۸ دی ۱۴۰۰
چه جالب! طرف از گرسنگی داره میمیره بعد در حین گرسنگی وقت میکنه در اینترنت گشت بزنه و حتی کامنت هم میذاره! انوقت هزینه اینترنت رو وقتی طرف گرسنه هست از کجا میاره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۰۸ دی ۱۴۰۰
پاسخ به 11:47
واقعا برای تو وامثال تو متاسفم که هیچ درکی از هیچ چیزندارید دوست عزیز دوست ما مردم ازگشنگی دارن میمیرند اونوقت تو گرسنگی را اینطور درذهنت میبافی یعنی طرف چندروز غذا نخورده باشد وفقر مطلق باشه ویا میگی اگر گرسنه ای پول اینترنت را ازکجا میاوری ؟ نادان منظور از گرسنگی دوست ما معیشت بدمردم هست 75میلیون فقیر ایرانی که با تفکرات شماها درایران تولید شده است فقر این نیست که طرف برود سرچهارراه کاسه گدایی بردست بگیرد وبگوید بده درراه خدا نه عزیز فقر یعنی مردم نتوانند زندگی مطلوب داشته باشند نتوانند براحتی میوه وگوشت ومرغ و.... بخرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۰۸ دی ۱۴۰۰
ناشناس 14:57 واقعا حرف شما درسته..دمت گرم ..حرف دل ماهم همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۰۸ دی ۱۴۰۰
ببخشید کی از گرسنگی مرده که شما سنگ‌دیگران رو به سینه میزنی چرا ناشکری میکنی درهر مملکتی که برزد مطمناّ بین افراد جامه فاصله طبقاتی هست انشاالله به یاری خدا حل می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۹ دی ۱۴۰۰
گرسنه واقعی اونیه که گوشی موبایل نداره یعنی اونقدر ندار هس که ترجیح میده هزینه موبایل رو بزنه به یه زخم زندگیش( بجز کساییکه خیرین برای بچه مدرسه ای هاشون براشون موبایل خریدن )حالا به نظر شما چند درصد از مردم ایران گرسنه ان؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۹ دی ۱۴۰۰
پاسخ به 11:57 شما و امثال شما ناامنی نکشیدید که زبانت اینجور دراز شده! اگر چند روز میداختنت جلوی امثال داعش و بوکوحرام و ... اونوقت یاد میگرفتی با احترام از نیروهای حافظ امنیتت صحبت کنی! البته سطح شعورت در حد همان گرسنگی و شکم پرستی ات است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۸ دی ۱۴۰۰
عالی بود! مخصوصا ویدئوی دوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۸ دی ۱۴۰۰
اگر یکی باشه که کار درست میکنه و سرش بکارشه و همیشه درحال رشد و نواوری و البته استفاده درست و بجا از منابع مالی هست که دراختیارش میزارند همین نیروهای نظامی هستند همشون فرقی هم نداره اسم اون ارگان نظامی چی باشه همشون دارند به خاطر امنیت و دفاع درمقابل خطرات خارجی همیشه فکرو کارو ساختو ساز میکنند اینکه بگیم داریم با این رزمایش ها ایجاد تنش میکنیم اشتباه هست ایجاد تنش وقتیه که یدونه هواپیمای بمب افکن چندین تنی با تجهیزات کامل میاد در حوضه خلیج فارس مانور هوایی میده و میگن ایران هیچکاریش نمیتونه بکنه و همین یدونه بسه که کل ایرانو با خاک یکی کنه که اگر اینجور بود و این تجهیزات ما و رزمایش های ما نبود مطمن باشید اینکارو میکردن با کمی تحقیق میفهمید هیچ کدوم از کشورهای بظار حقوق بشری دنبال حقوق منو شما نیستند و فقط پول و نفت و منابع ابی خاکی را میخواهند.کاش مسئولانی که ادعای کار جهادی دارند کمی ازین نیروهای نظامی یادبگیرند که با دشمن و مشکلات داخلی بجنگند تا ملت به این مدل دست اوردهای نطامی نیز بتوانند با دلی ارام افتخار کنند درضمن امریکا در همین حوضه خلیج فارس که هیچ ربطی بهش نداره میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نیروی انسانی نطامی داری برای دوستانی که میگند همش راجب جنگ و کشت و کشتار میگید خواهش میکنم فقط یکبار با یک لنج باری از بندرعباس به سمت جزایر سگانه سفر کنید و با ناخدا صحبت کنید ببینید وقتی میگه بوده شب هایی که نیروهای امریکایی لنج را توقیف کردند و هزارکار نباید دیگه ولی الان به ضرب‌العجلی ورود هرگونه ناو ناوچه قایق بادی حتی به حوضه ابهای ما برخورد سختی داره که فقط چند عدد ازانها را در صداوسیما نشان میدهند جنگ را انها اورده اند و هروز تهدید میکنند نه ما انها هستند که اینجا نه منطقه ابی و نه منطقه خاکیشان هست کاش زودتر وضعبت داخلی مملکت را سیاسیون درست کنند تا انقدر به این مردان شجاع کشورمان حرف های ازین دست که جنگ طلبند نزنند.
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۰:۴۶ ۰۸ دی ۱۴۰۰
ایشالله قدرت سپاه روز به روز بیشتر بشه تا دشمنا به خودشون اجازه تجاوز به کشورمون نداشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۸ دی ۱۴۰۰
من فک میکنم تو بحث دشمن اشتباه شده
اینقدر که برای مردم بدبختی خواستن اونا ککشون هم نگزیده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۰۸ دی ۱۴۰۰
اقتصاد وظیفه ی نیروی مسلح نیست ، هیچ دلیلی برای تضعیف قدرت نظامی به بهانه مشکلات اقتصادی قابل پذیرش نیست.
مشکل اقتصاد کشور رانتی بودن آن، متکی بودن به نفت و عدم بازخواست مسئولین هست
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۰:۱۸ ۰۸ دی ۱۴۰۰
یه سوال دارم ، اونا سیستم دفاعی و ... ندارن ؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۳۸ ۰۸ دی ۱۴۰۰
دارن عزیز دل، ولی توان رهگیری انبوهی از این موشک ها و پهپاد ها رو هیچ ارتشی توی دنیا نداره ، یک رسته کامل پاتریوت توان درگیری با 8 الی 32 هدف همزمان رو داره بیشتر از این به هدف میخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۰۸ دی ۱۴۰۰
معلومه که دارن. ما هم داریم. حالا چون که سیستم دفاعی وجود داره هیچ موشکی نمی تونه از سپر دفاعی رد شه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۸ دی ۱۴۰۰
دشمنان را (ازدید خود) هی تحریک کنید تاجنگ دیگری رابرای مردم فراهم کنید!؟ چون میدانید تنها راه ماندگاری شما،(نظام استبداد) جنگ است تا مردم راسرگرم ومحدود کنید!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۰۸ دی ۱۴۰۰
پروفسوز ، قدرت نظامی ،بازدارندگی بوجود میاره .
همین قدرت نظامی رو اگه نداشتیم تا حالا هزاربار بهمون حمله کرده بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۸ دی ۱۴۰۰
پروفسور رو خوب اومدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۷ دی ۱۴۰۰
الان مثلا اسرائیل رو ما توی این منطقه ایجاد کردیم یا مثلا اگه جمهوری اسلامی نبود عربستان یهودی با شیعیان مشکلی نداشت یا برتری ژئوپلیتیک ایران دیگه خار توی چشمشون نمی‌شد.
عمرا. اگه اینطور فکر می کنی برات متاسفم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۰۸ دی ۱۴۰۰
شاه هم پیشرفته ترین تجهیزات را در سال ۱۳۵۵ پاشت، اما دوسال بعد چه شد؟!!!!
حکومتی که با قلب مردم ایران نباشد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۸ دی ۱۴۰۰
توی قلب مردمی مگه
Iran (Islamic Republic of)
mahdi
۱۱:۴۹ ۰۸ دی ۱۴۰۰
فکر نکنم قلب باشه، دیگه خوش بینانه نگاه کنیم لوزالمعده باشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۰۹ دی ۱۴۰۰
استدلال اولت درسته ولی در مورد مردم داری اشتباه میکنی. این مردم تو فتنه ها امتحانشونو پس دادن و هیچجوره پشت نطام رو خالی نمیکنن خیالت راحت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۰۸ دی ۱۴۰۰
دشمنان بیرونی با ما کار ندارند. دشمنان داخلی مردم بیچاره کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۸ دی ۱۴۰۰
من به قسمتی از نظر شما مثبت دادم ولی اگر قدرت ما نبود به سرنوشت عراق و افغانستان و لیبی دچار میشدیم .در عین حال باید دشمنان داخلی را که مزورانه دنبال نارضایتی مردم از نظام هستند دست کم نگرفت .
Iran (Islamic Republic of)
علی سان
۱۹:۳۳ ۰۸ دی ۱۴۰۰
عده ای از دشمنان داخلی مسئولان نالایق هستند که باعث بوجود آمدن وضعیت بد معیشتی هستن کاش یه نیروی بود که با این دشمن داخلی هم جنگ میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۹ دی ۱۴۰۰
دشمنای داخلی هم از دشمنای خارجی خط میگیرن باید سر مار رو بزنیم
Iran (Islamic Republic of)
حرف حق
۰۹:۴۴ ۰۸ دی ۱۴۰۰
من در بازی GTA برداشتم با RPG دقیقا 200 تا فراری و لامبورگینی رو با خاک یکسان کردم
بعدش فهمیدم وقتی امنیت نباشه فرقی نداره که ماشینت 206 باشه یا بنز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۸ دی ۱۴۰۰
منم این کار رو میکنم حال میده، از بیکاری بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۰۸ دی ۱۴۰۰
افرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۸ دی ۱۴۰۰
جای شکرش باقی هست که بالاخره از انجام این بازی ها یک نکته مثبت بیرون کشیدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۰۸ دی ۱۴۰۰
تو همون بازی gta اگه پول نداشته باشی نمیتونی چیزی بخری
Iran (Islamic Republic of)
فولاد
۰۹:۳۷ ۰۸ دی ۱۴۰۰
فولاد تاراز چهار محال به زور امضا میگیرن تا سنوات گذشته طرح طبقه بندی کارگران رو پرداخت نکنن. از رسانه ها میخوام در مورد زورگویی فولاد تارا ز چهار محال یکی از هلدینگهای فولاد مبارکه وارد عمل بشه .حق کارگر خوردن نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۸ دی ۱۴۰۰
اون کسایی که میگن وضع معیشتی رو بگو عزیزم اگر همینا نبودن تو الان برای بهبود وضع معیشتیت باید کفشای بنت و بایدن رو واکس میزدین
خخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۸ دی ۱۴۰۰
الان که داریم کفشای چین و روسیه و... رو واکس میزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۸ دی ۱۴۰۰
فکر می کنی که داری کفش های چین و روسیه رو واکس میزنی، چون اگر اینطوری بود الان فرصت نمی کردی اینجا با خیال راحت نظر بدی و از امنیتی که داری مفت مفت سوء استفاده کنی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۰۸ دی ۱۴۰۰
باعث عزت و افتخاره
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۸:۲۶ ۰۸ دی ۱۴۰۰
تاکتیک ایرانیها ایمان توکل به خدا وسلاحهای جنکی وقدرتمنمند شذن ایران ونترسیدن وبا اقتدار در مقابل دشمن ایستادن وباج ندادن باانها ودل مردم ایران رو بدست اوردن رمز پیروزی است اینها مهمترین اصل پیروزی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۰۸ دی ۱۴۰۰
در این قسمت از اخبار فقط و فقط باید کامنت اقدار و تشکر از نیروهای نظامیمان ثبت شود
درد وبلایشان توی سر اون اختلاصگران بیشرف در دیگر دستگاهها بخورد
Iran (Islamic Republic of)
یک هموطن
۰۸:۰۸ ۰۸ دی ۱۴۰۰
خدا قوت سربازان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ظهور نزدیک است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۸ دی ۱۴۰۰
ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۰۸ دی ۱۴۰۰
یک بار شده بگویید وضع معیشت مردم را بهتر کردیم یا مردم راضی هستند یا مدیریت آبی خوبی داریم یا ریال رفت بالا فقط داریم میگویم جنگ موشکت تروریست کشتار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۸ دی ۱۴۰۰
دمت گرم، حرف دل چند ميليون ايراني رو زدي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۰۸ دی ۱۴۰۰
خدا قوت رو سفیدمون کردین
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۰۷:۴۸ ۰۸ دی ۱۴۰۰
ایول دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۰۸ دی ۱۴۰۰
درودبرنظامیان ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۸ دی ۱۴۰۰
درود برنظامیان درست (البته ارتش ایران)
اما این قدرت نمایی نباید باعث تحریک به اصطلاح، دشمن شود!؟؟ وجان وامنیت مردم خود رابه خطر بیاندازند!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۸ دی ۱۴۰۰
ظاهرا هدف بعضی ها تکه پاره و ویران شدن کشور مون مثل لیبی هست .اگر قدرت نظامی نداشته باشی و اگر قدرت نمایی نظامی نکنی کشور رو مثل لیبی و عراق و سوریه ویران میکنند . بعد از این مانور ها بود که صهیونیست ها و اربابشان خفه خون گرفتن و دیگه تهدید نمیکنن .
آخرین اخبار