روح الله طالبی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: قیمت نهایی خودرو پس از محاسبه هزینههای بیمه، مالیات، شماره گذاری و … فراتر از ۱۸ درصدی میشود که مجوز برای افزایش قیمت گرفته شده است.
عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران افزود: از طرفی دولت دستور داده بود قیمت خودرو باید ثابت باشد که این افزایش ۱۸ درصدی با سیاستهای دولت تناقض دارد.
طالبی گفت: بین قیمت کارخانه و بازار اختلاف زیادی وجود دارد و برخی اعتقاد دارند با افزایش قیمت کارخانه و نزدیک شدن به قیمت خودرو در حاشیه بازار، تولیدات افزایش پیدا میکند؛ در حالی که قیمت خودرو در بازار قیمت واقعی نیست و حباب دارد. راه کنترل قیمت خودرو، افزایش تولید است و اگر این امر انجام شود قیمت خودرو در حاشیه بازار به قیمت کارخانه نزدیک میشود.
طالبی گفت: افزایش تولید خودرو به یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه تا سال ۱۴۰۱ التهابات بازار را کاهش میدهد، اما در وضعیت فعلی باید فکری به حال واردات خودرو و آزادسازی آن کرد.
انتهای پیام/