۳۸۲ نفر از ابتدای امسال تا پایان آبان در تصادفات رانندگی مازندران جان باختند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، دکتر عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۳۸۲ نفر (۳۱۲ مرد و مابقی زن) از ابتدای امسال تا پایان آبان در اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال  ۵ درصد کاهش داشت.

او گفت: بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری و میاندرود با ۶۸، آمل با ۵۲، بابل با ۴۴ و فریدونکنار با ۵ مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: مطابق آمار‌های موجود بیشترین تعداد قربانیان حوادث رانندگی مربوط به تصادفات برون شهری و راه روستایی است بطوریکه در مسیر‌های برون شهری و راه روستایی ۲۷۷ جان باخته اند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال رشد یک درصدی را نشان می‌دهد.

عباسی با اشاره به اینکه صرفا آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در این سازمان ثبت شده است، گفت: ۸ هزار ۸۱۰ نفر مصدوم حوادث رانندگی در این مدت به مراکز پزشکی قانونی اسنان مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال دو درصد افزایش داشت.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت:دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمار‌های پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار