مدیرگروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت:واکسن پاستوکووک پلاس، جایگزین مناسبی برای تزریق دز سوم است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، صفر فیض الهی مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی گفت: تقاضای واکسن آسترازنکا برای دز سوم در استان قزوین زیاد است در حالی که برای تزریق دز سوم الزامی به تزریق این واکسن نیست و با توجه به اینکه موجودی این واکسن در استان کم است؛ واکسن پاستوکووک پلاس می تواند جایگزین مناسبی برای آسترازنکا باشد.

وی ادامه داد: تا شارژ مجدد واکسن آسترازنکا، این واکسن در دز اول و سوم تزریق نمی شود و واکسن های ذخیره تنها برای دز دوم قابل تزریق است.

 فیض الهی افزود: واکسن های بهارات، اسپوتنیک وی، آسترازنکا، پاستوکووک پلاس، سینوفارم، برکت و اسپایکوژن از جمله واکسن های موجود در مراکز واکسیناسیون استان قزوین است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت شهرستان قزوین نسبت به ویروس کرونا آرام است، تصریح کرد: از شهروندان تقاضا می کنیم برای تزریق واکسن یا تکمیل آن اهتمام ویژه داشته باشند تا شاهد جهش کرونا به سویه امیکرون و افزایش مرگ و میر نباشیم.

فیض الهی گفت: واکسن اسپایکوژن واکسنی جدید است که اثر بخشی بالایی دارد و محصول مشترک شرکت انسیتیو رازی ایران و کشور استرالیا است و افراد می توانند در نوبت اول از این واکسن استفاده کنند.

وی در خصوص تفاوت واکسن اسپایکوژن نسبت به سایر واکسن ها افزود: میزان دز تزریقی واکسن اسپایکوژن بیشتر از سایر واکسن ها است و در ۲ نوبت به مدت سه هفته تزریق می شود.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار داشت: واکسن های اسپایکوژن و اسپوتنیک واکسن های کاربردی برای دز سوم نیستند.

وی با بیان اینکه ۹۳ درصد از جمعیت استان واکسینه شده اند، عنوان کرد: تا به امروز بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار دز واکسن در استان تزریق شده است که از این تعداد ۹۷۹ هزار دز نوبت اول، ۸۵۰ هزار دز نوبت دوم و حدود ۳۳ هزار دز نوبت سوم بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار