استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر مولدسازی دارایی‌ها، استفاده بهینه از فضا‌ها و امکانات دستگاه‌ها را خواستار شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  در دیدار ابراهیم ویسی مدیرکل دیوان محاسبات استان با استاندار سیستان و بلوچستان گزارشی از عملکرد اعتباری دستگاه‌های استان بر اساس تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ ارائه شد.

استاندار سیستان و بلوچستان پس از گزارش مدیرکل دیوان محاسبات استان، با تاکید بر مولدسازی دارایی‌ها، استفاده بهینه از فضا‌ها و امکانات دستگاه‌ها را خواستار شد و گفت: همه دستگاه‌ها باید امکانات و فضا‌های مازاد خود را در اختیار سایر بخش‌ها برای بهره برداری مطلوب از آن قرار دهند.

مدرس خیابانی با هشدار به دستگاه‌های ناموفق در جذب اعتبارات تخصیص یافته، افزود: برخی از دستگاه‌ها در سال مالی گذشته بدلیل عدم تدوین طرح مناسب، انتخاب پیمانکار ضعیف و عدم قدرت اجرای پروژه، موفق به جذب اعتبارات نشدند که دیوان محاسبات میتواند این موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

وی‌ ادامه داد: طولانی شدن زمان اجرای پروژه و به تناسب آن افزایش نرخ تورم و افزایش قیمت مصالح و خدمات، هزینه اجرای پروژه را بیشتر از برآورد اولیه می‌نماید و این موضوع باعث می‌شود برخی پروژه‌ها با کمبود اعتبار مواجه شوند و نیمه‌تمام باقی بمانند که از این رو همواره تاکید داریم، ضمن اعلام روزشمار برای پروژه‌ها، عملیات اجرای آن با جدیت و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

مدیرکل دیوان محاسبات استان هم در ابتدای این دیدار، گزارشی از عملکرد اعتباری دستگاه‌های استان بر اساس تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ ارائه داد.

ابراهیم ویسی با بیان اینکه سامانه جامع اموال دستگاه‌های اجرایی (سادا) در راستای مدیریت و پایش اموال دولتی راه‌اندازی شده است؛ تصریح کرد: برخی دستگاه‌ها ثبت اطلاعات مربوطه را در این سامانه انجام نداده‌اند.

وی همچنین از عدم ثبت اطلاعات کارکنان برخی از دستگاه‌ها در سامانه “کارمند ایران” و همچنین عدم رعایت ۲۵دستگاه برای استقرار بودجه ریزی عملیاتی خبر داد.

وی چاه‌های فاقد مجوز بهره‌برداری، سکونت‌گاه‌های غیررسمی و تصرف اراضی و همچنین عدم جذب اعتبارات پژوهشی و یا اجرای پژوهش‌ها در دستگاه‌ها را از دیگر موضوعات مورد پایش دیوان محاسبات استان برشمرد و بر رعایت آن‌ها توسط دستگاه‌ها و سازمان‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار