رئیس جمعیت هلال احمر اندیکا از تلاش ۷ساعته نجاتگران این جمعیت برای دستیابی و انتقال یک جوان ۳۰ساله از یخچال کوه کینو با کمک هلال احمر خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ایمان نوروزی رئیس جمعیت هلال احمر  اندیکا گفت: صبح امروز خبری مبنی بر سقوط یک جوان ۳۰ ساله‌ی کوهنورد از کوه کینو منطقه تاراز شهرستان به پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر واصل و بلافاصله یک تیم عملیات تخصصی نجات در کوهستان به منطقه اعزام شد.

او افزود: با حضور نجاتگران این جمعیت و شناسایی محل دقیق سقوط، عملیات نجات آغاز و با توجه به شرایط نامساعد جوی پس از ۷ ساعت تلاش طاقت فرسا و بی‌وقفه، دستیابی به مصدوم در قسمت بالای یخچال کوه کینو میسر شد.

نوروزی ادامه داد: پس از انجام کمک‌های اولیه و پیش بیمارستانی، عملیات نجات با انتقال این مصدوم به پایین کوه و با همکاری اعضای هیئت کوهنوردی ادامه یافت.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اندیکا اضافه کرد: سرانجام مهدی احمدیان پس از انتقال به پایین کوه و با توجه به مصدومیت از نواحی سر، کتف، آرنج، ساق و مچ پا، به مرکز درمانی اعزام شد و علاوه بر توجه به شرایط جوی قبل از صعود به قله، نسبت به بررسی تجهیزات ایمنی خود نیز اقدام کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.