مبنای اختصاص سهمیه سوخت در "طرح یارانه بنزین برای همه" برای ساکنان جزیره کیش، داشتن کارت کیشوندی است

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،مبنای اختصاص سهمیه سوخت در "طرح یارانه بنزین برای همه" داشتن کارت کیشوندی است و ساکنان جزیره کیش می‌توانند نسبت به دریافت کارت کیشوندی خود اقدام کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، اداره صدور کارت کیشوندی با هدف ارائه خدمات شایسته، جلوگیری از تجمع و پیشگیری از گسترش شیوع بیماری کرونا، نسبت به استقرار چهار ایستگاه در سطح جزیره کیش اقدام کرده است.

کسانی که تا کنون موفق به دریافت کارت کیشوندی نشدند و یا اعتبار کارت آن‌ها به پایان رسیده است می‌توانند به سامانه kishvand.kish.ir و یا ایستگاه‌های مستقر در "تالار شهر، سینما لبخند، شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش و ساختمان شماره سه سازمان – مرکز نوآوری مقابل بازار پارس خلیج" مراجعه کنند.

همچنین ساکنان جزیره کیش هنگام مراجعه به تالار شهر برای واکسیناسیون می‌توانند همزمان نسبت به دریافت کارت کیشوندی و یا تمدید آن اقدام کنند.

اختصاص سهمیه سوخت در

تخصیص یارانه سهمیه بنزین بر اساس کد ملی در طرح بنزین برای همه

محمدرضا لواسانی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش افزایش قیمت بنزین را تکذیب و طرح جدید سهمیه یارانه ای بنزین برای هر کد ملی را تشریح کرد.

 لواسانی خبر افزایش قیمت بنزین را کذب دانست و با تاکید بر این که تغییر قیمت‌ حامل‌های انرژی نیازمند مصوبه مجلس است گفت: در بودجه ۱۴۰۱ اشاره ای به افزایش قیمت بنزین و سهمیه سوخت نشده است .

او  تفاوت این طرح با طرح پیشین را تخصیص سهمیه بنزین به هر کد ملی عنوان کرد که پیش از این به هر خودرو تعلق می گرفت.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیشگفت: از این پس سهمیه بنزین به دارندگان هر کد ملی دارای خودرو یا بدون خودرو تعلق می گیرد، میزان یارانه تخصیصی به ازای هر نفر معادل 20 لیتر بنزین به نرخ 1500 تومان در ماه است.

به گفته لواسانی یارانه سهمیه بنزین از هر کارت بانکی قابل برداشت است و افراد در صورت نداشتن خودرو می توانند این یارانه را با نرم افزاری که به همین منظور طراحی شده به فروش برسانند.

طبق این طرح، افرادی که به هر دلیلی امکان فروش سهمیه ی خود یا انتقال به دیگری را نداشته باشند، بعد از مدت مشخصی مبلغ آن را به صورت فروش خودکار، در حساب خود دریافت خواهند کرد .

محمد رضا لواسانی با تاکید بر این که تمام دارندگان کد ملی که بیش از یک سال در کشور اقامت داشته باشند، مشمول طرح هستند گفت: با اجرایی شدن طرح جدید سهمیه بنزین، رانندگان وسائط نقلیه عمومی همچنان از سهمیه‌ خود برخوردارند و هیچگونه تغییری در سهمیه تاکسی‌ها، خودروهای عمومی و گازوییلی ایجاد نمی‌شود، و اعضای خانواده‌ هایشان نیز مشمول دریافت یارانه سهمیه ۲۰لیتر بنزین می‌شوند.

 فراهم کردن زیرساخت ها در روند اجرای طرح جدید تخصیص سهمیه سوخت بر اساس کد ملی برعهده شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی، وزارت اقتصاد و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
انتهای پیام/ا

برچسب ها: بنزین برای همه ، کیش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ملک
۱۵:۲۹ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
سلام . وقت تون بخیر . درمورد سهمیه یارانه ای سوال ۱: همسرم ۹سال ساکن کیش بوده ولی چندماه هست کارت کیشوندی گرفتیم سهمیه به ما تعلق میگیره یا نه
سوال۲: درگزارشات هست که اشخاص بدون خودرو ۲۵ ام هرماه سهمیه شون به صورت خودکار فروخته شده و به کارت بانکی شون واریز میشه؟ واریز به کارت بانکی خود شخص یا کارت بانکی سرپرست خانوار؟
سوال ۳: فرزندی از همسر اول دارم سهمیه ی بنزین اون چی میشه ؟