سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: شرایط بیمارستان شهرستان نهبندان در آینده نزدیک ارتقا می‌یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، موسوی میرزایی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روز جمعه در بازدید از بیمارستان شهید آتشدست نهبندان که با حضور نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از مسئولان این شهرستان انجام شد، در خصوص جذب و تخصیص پزشک متخصص به این شهرستان مرزی قول پیگیری داد.

او گفت: از نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز درخواست داریم این موضوع را برای مجموع استان به‌ ویژه شهرستان نهبندان پیگیری کند.

بیکی فرماندار نهبندان هم در این بازدید گفت: با پیگیری‌های متعدد و سفر معاون وقت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این شهرستان، کمک بسیار خوبی در زیرساخت‌های حوزه درمان با توجه به نیاز شهرستان انجام شده، اما نهبندان همچنان نیازمند توجه ویژه است.

او گفت: از یک سال و نیم گذشته وضعیت بهداشت و درمان شهرستان نهبندان به دلیل حجم عقب‌ ماندگی‌ها اولویت نخست ما بوده است و وضعیت کنونی بهداشت و درمان شهرستان با یک سال و نیم پیش قابل مقایسه نیست.

بیکی گفت: اکنون فضای بیمارستان نهبندان به یک کارگاه تبدیل شده و گوشه گوشه آن کار عمرانی انجام می‌شود.

فرماندار نهبندان گفت: پارسال پروژه اورژانس نهبندان که با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل نبود بودجه تعطیل شده بود با سفر معاون درمان وزارت بهداشت به این شهرستان و بازدید از وضعیت بهداشت و درمان این منطقه، اقدامات خوبی برای آن انجام شد.

نادی رئیس شبکه بهداشت و درمان نهبندان گفت: ظرفیت بیمارستان شهید آتشدست نهبندان ۳۵ تختخوابی است، اما تا ۵۰ تخت هم قابلیت اشغال دارد.

او گفت: با طرح توسعه بیمارستان شهید آتشدست نهبندان موافقت شده و مصوبه ۹۵ تختخوابی آن تصویب شده است.

نادی گفت: پروژه اورژانس بیمارستان نهبندان که هزار و ۴٠٠ متر مربع زیربنا دارد و دارای ١٩ تخت است به لحاظ فیزیکی ۱۰۰ درصد تکمیل شده و به پایان رسیده است که هفته آینده راه‌اندازی می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهبندان گفت: در حال حاضر ۱۱ متخصص در شهرستان نهبندان خدمات پزشکی ارائه می دهند.

او گفت: این متخصصین در حوزه‌های اطفال، داخلی، طب، اورژانس، پاتولوژی، زنان، بیهوشی و رادیولوژی فعالیت دارند.

در این بازدید در زمینه تأمین پزشکان متخصص مورد نیاز، تکمیل زیرساخت‌های بهداشت و درمان این شهرستان و تأمین تجهیزات اورژانس بیمارستان شهید آتشدست نهبندان تبادل نظر شد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.