رستمی گفت: از فردا سامانه ضعیف بارشی با هسته سرد از استان خارج می‌شود و حداقل تا ۴ الی ۵ روز آینده جو استان پایدار خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، ساسان رستمی کارشناس اداره هواشناسی ایلام، گفت: یک سیستم ضعیف بارشی اما با هسته‌ی سرد، از دیروز وارد استان شده است که تا اواخر وقت امروز این سیستم از استان خارج می‌شود.

او افزود: امروز هم در برخی نقاط به خصوص شهرستان‌های شمالی استان (ایلام، ایوان و سرابله) بارش‌های پراکنده پیش بینی می‌شود.

او ادامه داد: این سامانه از نظر بارشی سامانه ضعیفی است اما چون هسته‌ی سرد دارد می‌تواند در ارتفاعات بارش برف را به دنبال داشته باشد.

رستمی ادامه داد: از دیروز که این سامانه وارد استان شده است، تا کنون در شهرستان ایوان ۲/۳ میلی متر بارش ثبت شده که این میزان برای شهرستان ایلام ۱/۶ میلی متر و برای شهرستان سرابله ۰/۳ میلی متر بوده است.

او مطرح کرد: از فردا این سامانه از استان خارج می‌شود و حداقل تا ۴ الی ۵ روز آینده جو استان پایدار خواهد بود اما پس از خروج این سامانه کاهش دمای صبحگاهی در تمام نقاط استان رخ خواهد داد که پیش بینی می‌شود طی روز‌های آینده تا روز دوشنبه دمای صبحگاهی برای شهرستان‌های شمالی استان مانند ایلام و ایوان به زیر صفر نیز برسد.

انتهای پیام/ ن

برچسب ها: وضعیت جوی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.