مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین با اشاره به هشدار زرد صادر شده از سوی اداره کل هواشناسی، از موج جدید سرما و یخبندان از روز شنبه تا دوشنبه در استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، قدرت اله مهدیخانی، مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: بنا بر هشدار زرد صادره از سازمان هواشناسی با ورود یک سامانه سرد و بارشی از سطح استان، شاهد بارش متناوب برف در تمامی مناطق استان خواهیم بود.

وی افزود: فعالیت این سامانه بارشی تا اواخر وقت شنبه ۴ دیماه ادامه خواهد داشت و متعاقب آن با سرد شدن هوا تا روز دوشنبه ۶ دیماه، شاهد وقوع یخبندان در مناطق سردسیر استان خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین خاطرنشان کرد: در سطح جاده‌ها به دلیل یخبندان، پدیده لغزندگی به همراه کاهش دید افقی رخ خواهد داد و احتمال اختلال در تردد وجود دارد.

مهدیخانی تاکید کرد: مقتضی است هم استانی‌های محترم هشدار‌های صادره را جدی گرفته و از تردد بی مورد در سطح شهر، جاده‌ها و مسیر‌های لغزنده و نیز صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی افزود: به پرورش دهندگان دام و طیور نیز توصیه می‌شود نسبت به ذخیره سوخت کافی اقدام کنند.

مهدیخانی از هم استانی‌ها خواست ضمن مدیریت مصرف سوخت، خودرو‌های خود را به وسایل ایمنی از قبیل زنجیر چرخ، ضد یخ، پتو، لباس گرم و جیره غذایی خشک مجهز کنند.

وی افزود: مردم استان علاوه بر این از ایمنی وسایل گرمایشی گاز سوز برای جلوگیری از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.