رییس سازمان صمت استان زنجان گفت: ایجادمناطق مسکونی درشهرک های صنعتی زنجان به رفع کمبود نیروی کارگری و تثبیت سکونتگاهی روستایی منجر خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، فغفوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: به دنبال این هستیم که در مراکز تجمع واحد‌های تولیدی یا شهرک‌های صنعتی مناطق مسکونی ایجاد کنیم که این اقدام به رفع کمبود نیروی کارگری، تثبیت سکونتگاهی روستایی منجر خواهد شد و مهمتر از همه کاهش هزینه‌های تولید را به دنبال دارد.


او با اشاره به تأکیدات استاندار زنجان در خصوص ساماندهی مراکز سکونتگاهی این استان، افزود: یکی از موضوعات در حال پیگیری با همکاری اداره کل راه و شهرسازی ساماندهی سکونتگاهی در شهرک‌های صنعتی است.

رئیس سازمان صمت استان زنجان با بیان اینکه در این راستا زمین‌هایی با مساحت بیش از ۱۰۰ هکتار شناسایی شده است، گفت: تحقق این مهم با همکاری دستگاه های متولی امر می‌تواند در توسعه عدالت اجتماعی جزو برنامه‌های اصلی باشد و تأثیر بسزایی در این بخش خواهد داشت.

او بابیان اینکه رسیدن به رشد ۱۰/۹ درصدی در صنعت عددی است که نیاز به اهتمام جدی بیشتر و همراهی دستگاه‌های مختلف دارد، ادامه داد: با شرایط، ضوابط، مقررات و محدودیت‌های گذشته در این راستا باید دستگاه‌های امر مقداری متفاوت‌تر گام بردارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: اگر در حوزه معدن اصلاح محدوده‌های حفاظت محیط زیست رخ ندهد، به طور قطع این رشد‌ها در حوزه معدن به وقوع نمی‌پیوندد، چون زیرساخت رشد فعالیت‌های معدنی به حوزه اکتشافات باز می شود.

او با اشاره به اینکه در زمان حاضر با محدودیت‌ها این روند متوقف شده است، گفت: مشکل عمده گَون است و از طرفی استفاده بهینه از ماده ۲۷ و ۲۸ قانون توزیع عادلانه و با مدیریت متفاوت آب نیز طبق پیش بینی‌ها می‌توان به درصد‌های تعیین شده بخش صنعت رسید.

فغفوری با بیان اینکه تجربیات سال‌های گذشته نباید تکرار شود، افزود: در بسیاری از برنامه‌ها هدف ایجاد اشتغال و تسهیلات بوده که همه این موارد محکوم به شکست است، چرا که اشتغال نمی‌تواند هدف باشد، بلکه می‌تواند اثر و خروجی یک برنامه باشد.

او ادامه داد: یک طرح اقتصادی دارای توجیه نمی‌تواند با الزام و با دستور، اشتغال ایجاد کند و بالعکس و بر این مبنا باید پروژه‌هایی تعریف شود تا در کنار توجیه اقتصادی محصول اثر آن اشتغال باشد؛  لذا باید از تدوین برنامه‌هایی که جنبه دستوری برای ایجاد دارد اجتناب کرد تا بتوان اشتغال‌های تثبیت شده‌ای در استان  زنجان داشت.

او با بیان اینکه اگر محدویت‌ها در حوزه‌های مختلف کاهش پیدا نکند نمی‌توان در حوزه معدن به رشد‌های تعریف شده رسید، گفت: اکتشافات در حوزه معدن نیازمند اصلاح مناطق حفاظت شده است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.