رییس پلیس راهنمایی و رانندگی همدان گفت: ترافیک شهر همدان با اجرای طرح تفصیلی و بازگشایی برخی معابر کم عرض رفع می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرهنگ فرخ جمالی، رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی شهرستان همدان گفت: افزایش خودروها، حجم بالای تردد و کم بودن گنجایش و ظرفیت معابر سبب سرریز ترافیک به کوه و پس کوچه های شهر همدان شده است.

او با بیان اینکه معابر همدان متناسب با تعداد خودروها توسعه نیافته است افزود: رانندگان برای فرار از ترافیک به کوچه ها و معابر فرعی پناه آورده اند و از هر گذرگاه و معبر کم عرض برای تردد استفاده می کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان تاکید کرد: هر چند اجرای طرح تفصیلی شهر همدان زمان بر است اما با طرح های مقطعی و کوتاه مدت نظیر اجرای محدودیت ها و یکطرفه کردن برخی معابر و خیابان ها نیز نمی توان از حجم ترافیک کاست.

سرهنگ جمالی در ادامه از اجرای طرح برخورد با خودروهای دارای نقص فنی در سیستم روشنایی خبر داد و گفت: نقص در سیستم روشنایی یکی از مهمترین عامل بروز سانحه در زمان تاریکی هوا است.

رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی شهرستان همدان ادامه داد: در صورت فعال نبودن چراغ های عقب خودرو، هنگام رسیدن به مانع و استفاده از سیستم ترمز، خودروهایی که از پشت سر در حال تردد هستند متوجه کاهش سرعت خودروی جلویی نشده و با آن برخورد می کنند.

سرهنگ جمالی اضافه کرد: روشن بودن تنها یکی از چراغ های عقب یا جلوی وسیله نقلیه  موجب اشتباه رانندگان و حتی عابران پیاده و بروز سوانح جرحی و خسارتی می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت:طرح تفصیلی ۲۷ شهر همدان مصوب شده و این طرح متشکل از نقشه‌های کاربری اراضی، شبکه ارتباطی، مساحت‌ها، سرانه‌ها، معیارها و ضوابط دقیق و اجرایی طرح جامع شهر است.


انتهای پیام/م

برچسب ها: پلیس راهور ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.