مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان‌سمنان گفت: شمار املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان به ۱۱۰ پلاک می‌رسد که تاکنون ۵۰ ملک به منظور کمک به تامین بودجه فروخته شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، امیرخلیلی‌خواه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان‌ سمنان گفت: بسیاری از املاک تحت اختیار دستگاه‌های اجرایی با اجرای خصوصی سازی دولت بدون استفاده هستند و با وجود شرایط کسری بودجه، این املاک و دارایی‌ها تعیین تکلیف و مولدسازی شد.

وی افزود: این فرایند در سال ۹۸ با جمع آوری اطلاعات در خصوص اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی شروع شد و پس از پالایش اطلاعات توسط مدیران و کارشناسان در سال ۹۹ اجرا شد.

خلیلی خواه ادامه داد: پس از جمع آوری و شناسایی اطلاعات و بازدید‌های میدانی از املاک دراستان سمنان، حدود ۷۰ پلاک ثبتی در سال ۱۳۹۹ و ۴۰ پلاک ثبتی در سال ۱۴۰۰ به عنوان املاک مازاد شناسایی شد که از این تعداد حدود۵۰ ملک فروخته شد.

وی اضافه کرد: آزادسازی زمین‌های شهری و روستایی و واگذاری زمین‌های مذکور به بخش خصوص برای ساخت مسکن و فعالیت‌های اقتصادی، کمک به دولت در راستای تامین منابع، کسری بودجه و تحقق برنامه اقتصاد بدون نفت، کوچک سازی و چابک سازی دولت از اهداف این طرح است.

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان سمنان تصریح کرد: توسعه فضای شهری و رونق چرخه تولید، ساخت مسکن با رویکردکاهش قیمت مسکن و رونق فعالیت‌های تجاری، کشاورزی در روستا‌ها از دیگر اهداف تعیین تکلیف و فروش املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی است.

خلیلی خواه تصریح کرد: واگذاری ملک و زمین از سال‌های پیش از انقلاب اسلامی ایران با هدف فعالیت موثر و کارآمد دستگاه‌های اجرایی صورت گرفت که ساخت و بهره برداری از این املاک توسط برخی دستگاه‌های اجرایی تاکنون انجام نشده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: فروش این املاک با رویکرد تعیین تکلیف و اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه تمام از محل منابع حاصل از فروش املاک مازاد و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی سازی واقعی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.