مراکز واکسیناسیون کرونا در استان سمنان در دو نوبت صبح و عصر برای تزریق دز سوم به افراد بالای ۱۸سال واجدان شرایط دریافت واکسن آمادگی دارند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید سعید کساییان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: با توجه به کاهش سن تزریق دوز سوم به بالای ۱۸ ساله‌ها و کاهش زمان چهار و شش ماه فاصله از دوز دوم برخی از انواع واکسن‌ها به سه ماه، در روز‌های گذشته مراجعه به مراکز واکسیناسیون تا ۴ برابر افزایش یافته است.

دکتر سید سعید کساییان با بیان اینکه پیش بینی شده، به طور متوسط بین ۳ تا بیش از ۵ هزار دوز در روز انواع واکسن کرونا در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان تزریق شود تاکید کرد: برنامه ریزی‌ها برای افزایش گروه‌ها و تیم‌های واکسیناسیون انجام شده و در صورت ضرورت و تصمیم ستاد استانی کرونا برای افزایش مراکز نیز تمهیدات لازم در هفته‌های آینده اندیشیده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار‌های موجود بین ۷ تا ۱۰ درصد جمعیت واجد شرایط استان هنوز دوز اول واکسن را نیز دریافت نکرده اند و شیوع سویه جدید کرونا ویروس یک خطر جدیست، خاطرنشان کرد: پزشکان و کارشناسان مراکز واکسیناسیون در خصوص زمان و نوع تزریق دوز سوم به مراجعه کنندگان مشاوره کامل می‌دهند و افراد واجد شرایط سنی و حتی مبتلایان بهبود یافته کرونا برای تکمیل واکسیناسیون در استان مراجعه کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار