استاندار اردبیل گفت: شهرستان پارس آباد به عنوان قطب کشاورزی کشور و محل تولید محصولات استراتژیک است، بنابراین ایجاد ناحیه صنعتی ویژه صنایع تبدیلی در این شهرستان ضرورت دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید حامد عاملی، استاندار اردبیل در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان پارس آباد گفت: تا ۱۰ روز آینده زمین مورد نیاز ناحیه صنعتی ویژه صنایع تبدیلی بررسی و استعداد یابی شود تا مجوز لازم را از تهران پیگیری و اخذ کنیم.

او با بیان اینکه استقبال سرمایه گذاران برای راه اندازی واحد‌های صنایع تبدیلی کشاورزی در منطقه قابل توجه است گفت:تولید انواع محصولات کشاورزی، باغی، دامی و بادام زمینی و گوجه فرنگی در پارس آباد ضرورت ایجاد واحد‌های صنایع تبدیلی را دوچندان کرده است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه پارس آباد قطب اصلی کشاورزی منطقه است، عنوان کرد: توسعه کشاورزی، مجموعه گلخانه‌ها و کشت و صنعت در منطقه پارس آباد می‌تواند سبب اشتغالزایی و تولید ثروت شود، پس باید کار‌های زیربنایی اساسی برای کاهش معضلات اجتماعی و بهبود معیشت مردم انجام داد.

عاملی بحث گردشگری کشاورزی و رینگ دور دریاچه کشت و صنعت مغان را یادآور شد و افزود: طبق گزارش طرح جامع گردشگری دریاچه کشت و صنعت مغان تدوین شده و با اعتباری بالغ بر ۲.۵ میلیارد تومان رینگ دور دریاچه در حال انجام است.

او تنش آبی و مشکل آب قشلاقات را یک بحث بزرگ و دغدغه اصلی مردم منطقه دانست و افزود:مشکل خسکسالی، کمبود آب کشاورزی و آب شرب در همه استان‌ها به یک درد مشترک تبدیل شده و باید با مدیریت و پیگیری و تامین اعتبار لازم این مشکلات را کاهش دهیم.

استاندار اردبیل همچنین با اشاره به برخی از پروژه‌های در دست احداث شهرستان پارس آباد عنوان کرد: پروژه‌های آبرسانی و تصفیه خانه‌ها از مهمترین طرح‌های این شهرستان است و انتظار می‌رود با مدیریت بهتر و با اطلاع رسانی به موقع به مردم جلوی ضرر و زیان کم آبی را گرفت.

عاملی بیان کرد: جاده پارس آباد به سربند و بران به عنوان حادثه خیزترین محور‌های مسیر است که برای احداث آن تخصیص اعتبار شد تا بزودی تکمیل شود و نیز عملیات تعریض جاده پارس آباد به بیله سوار آغاز و در کمترین زمان ممکن به پایان خواهد رسید.

در این جلسه با حضور نماینده شهرستان‌های پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز، معاونین استاندار اردبیل، جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، بانک‌های عامل و سرمایه گذران بخش خصوصی ۱۴مورد پرونده سرمایه گذاری مورد بررسی و تعیین و تکلیف شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.