مدیر امور آب جنوب خوزستان از اختصاص ۴ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل سد‌های چوئبده و مارد خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، ابراهیم پروین ، مدیر امور آب جنوب خوزستان گفت: ۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح سدسلولی چوئبده در انتهای رودخانه بهمنشیر و ۲ هزار میلیارد ریال برای سدسلولی مارد برروی کارون اختصاص یافته است که به دلیل کمبود نقدینگی پروژه های آن ها متوقف شده بود.

او افزود: عملیات احداث سدسلولی چوئبده که از سه سال پیش با هدف جلوگیری از پیشروی آب دریا به رودخانه بهمنشیر آغاز شده بود هم‌اکنون ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تامین اعتبار این طرح، پیمانکار تا هفته آینده مشخص و عملیات اجرایی آن از سر گرفته می‌شود.

مدیر امور آب جنوب خوزستان کاهش شوری آب رودخانه بهمنشیر را از مزیت‌های مهم احداث سد سلولی عنوان کرد و افزود: سد‌های سلولی بر روی رودخانه بهمنشیر و کارون نقش قابل توجهی در رفع مشکل کم آبی منطقه آبادان و خرمشهر خواهند داشت.

پروین ظرفیت کانال مارد را ۱۲۰ مترمکعب در ثانیه بیان کرد و گفت: کانال و ایستگاه پمپاژ مارد علاوه بر تامین کل مصارف بهمنشیر، آب صنایع، ۲۰ درصد آب شرب خانگی حاشیه بهمنشیر، شبکه آبیاری آبادان از طریق ایستگاه پمپاژ طره بخاخ، شبکه آبیاری ولیعصر (عج) خرمشهر و آب کشاورزی جزیره مینو را تامین می‌کند.

او ادامه داد: ساخت سدسلولی منیخ خرمشهر در ابتدای رودخانه بهمنشیر ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بزودی مورد بهره‌ برداری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.