بازارچه مرزی اروندکنار در یک قدمی بازگشایی

معاون اقتصادی استاندار خوزستان از پیگیری ها برای بازگشایی بازارچه مرزی اروندکنار خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، رضا فتحی ، معاون اقتصادی استاندار خوزستان در بازدید از بازارچه مرزی اروندکنار گفت: بازارچه مرزی اروندکنار پس از ۶ سال تعطیلی بازگشایی خواهد شد و باعث توسعه و فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان منطقه و همچنین سبب افزایش تعامل اقتصادی و مراوده مرزنشینان ایران و عراق می شود.

او به فراهم شدن شرایط ۵۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم با بازگشایی بازارچه مرزی اروندکنار افزود:این بازارچه مرزی تاثیر زیادی بر ایجاد زمینه اشتغال جوانان و بهبود وضعیت معیشت مردم منطقه دارد.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان از بازارچه مرزی اروندکنار به عنوان عامل زمینه ساز رونق کسب و کار و صادرات و واردات کالای ایران و عراق یاد کرد و گفت: این بازارچه با توجه به مجاورت بندر اروندکنار به شهر فاو عراق می‌تواند رونق اقتصادی در منطقه ایجاد کند.

فتحی بیان کرد: این منطقه دارای پتانسیل بالای تجارت و بازرگانی است ولی به دلیل مشکلات از این ظرفیت استفاده نشده و فرصت اشتغال برای ساکنان را گرفته است.

او با اشاره به پتانسیل بالای آبادان در حوزه کشاورزی، بندر، شیلات و صنایع وابسته اظهارداشت: آبادان از دیرباز ظرفیت بالایی در سه حوزه یاد شده داشته و اکنون طرح‌هایی در راستای اشتغالزایی و رونق اقتصادی در این حوزه‌ها ارائه شده و به مرحله اجرا خواهد رسید.

معاون اقتصادی استانداری خوزستان از آبادان به عنوان یکی از شهرهای مهم و راهبردی اقتصادی استان خورستان یاد کرد و گفت: باید از این ظرفیت در راستای اشتغالزایی و جذب تجار در منطقه استفاده کرد.

او خواستار تسریع در تکمیل اسکله تجاری بندر اروندکنار شد و افزود: این اسکله به پیشرفت ۸۵ درصدی رسیده که تا پایان سال جاری روند تکمیل آن به پایان خواهد رسید تا شاهد رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در این منطقه باشیم.

فتحی در این بازدید قول ترخیص کالاهای تجاری دپو شده در اروندکنار با با هماهنگی معاون امنیتی استانداری را داد و افزود: تا پایان هفته آینده باید مرز اروندکنار راه اندازی شود و تجارت در آن رونق یابد و با خاطیان در این زمینه برخورد جدی خواهد شد.

 انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.