استاندار خراسان رضوی گفت: مسائل بودجه‌ای خراسان رضوی با همراهی و هماهنگی نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی در دست پیگیری است تا بتوان بهترین نتیجه را به دست آورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی گفت: مسائل و موضوعات در خصوص بودجه سال ۱۴۰۱ خراسان رضوی جمع بندی شده است و در نشستی با اعضای مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی بیشتر قرار می‌گیرد.

وی گفت: خوشبختانه نمایندگان استان در مجلس دغدغه مسائل اقتصادی را هم در بخش خصوصی و هم بخش دولتی نیز دارند، اما باید هماهنگی‌ها در این زمینه با آنان بیشتر شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: مسائل بودجه‌ای خراسان رضوی نیز با همراهی و هماهنگی نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی در دست پیگیری است تا بتوان بهترین نتیجه را به دست آورد.

نظری گفت: توسعه زیرساخت‌های مهمی در استان در حال پیگیری است و در صورت جهش استان در حوزه‌های مختلف اقتصادی و جبران عقب ماندگی‌های گذشته، افق روشنی پیش روی قرار می‌گیرد چرا که بسیاری از این مشکلات با توجه به ظرفیت‌های طبیعی، مالی، انسانی و حقوقی که در خراسان رضوی وجود دارد قابل حل است.


بیشتر بخوانید


او گفت: افق پیش روی ما در خراسان رضوی بسیار روشن است و در صورت نهراسیدن از خرده مشکلات و موانع سر راه و ارتباط قلبی و هماهنگی با یکدیگر بسیاری از مشکلات قابل حل است، عزم و اراده همه سازمان‌ها و ادارات دولتی نیز باید بر راه اندازی و روان سازی باشد.

مصوبات نشست امروز شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی

علی اکبر لبافی رئیس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: مشکل نخست مربوط به موانع اختصاص انشعاب برق و گاز برای واحد‌های اقتصادی مستقر در خارج از حریم شهر‌ها و روستا‌ها بود.

وی گفت: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در مصوبه خود پیشنهادی کرد که در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ این امر اصلاح شود و شامل واحد‌های اقتصادی داخل و خارج محدوده شهر و روستا شود همچنین تصویب شد که شرکت‌های آب، برق و گاز استان تقاضا‌های مربوط به کسب و کار‌های خرد، متوسط و بزرگ در سه بخش اقتصادی را جداگانه استخراج کرده و به سازمان جهاد کشاورزی منعکس کنند و آن سازمان با استفاده از ظرفیت‌های سازمانی با احراز مالکیت محلی و تایید شورای محل تقاضا‌های موجود را پذیرش کند.

رئیس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: مشکل دوم مطرح شده در نشست امروز شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی مربوط به مشکلات ناشی از افزایش بهای گاز مصرفی واحد‌های صنعتی بود که بهای هر مترمکعب گاز از هزار ریال در سال گذشته امسال به حدود سه هزار و ۵۰۰ ریال رسیده است به همین دلیل هزینه‌های تولید واحد‌های انرژی افزایش ۳۰۰ درصدی یافته است.

لبافی گفت: شورا مصوب کرد که حداکثر ظرف یک هفته فهرست ۱۴۴ واحد صنعتی از طریق شرکت گاز به سازمان صنعت استان منعکس و این سازمان حداکثر ظرف یک هفته کارگاه‌ها و کد‌های جدید خارج شده از شمول افزایش نرخ‌ها را به تشکل‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و شرکت گاز ابلاغ کند تا در صورتی که مبلغ مازادی برای گازب‌ها دریافت شده است برگردانده شود.

او گفت: همچنین این شورا مصوب کرد که کارگروهی مرکب از نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی و تعاونی، سازمان‌های صنعت و جهاد کشاورزی و شرکت گاز استان، موضوع فعالیت‌های اقتصادی که در حوزه مزیت‌های خراسان رضوی قرار داشته، ولی مشمول فهرست ۱۴۴ واحد نمی‌شود را حداکثر ظرف ۲ هفته بررسی کرده و پیشنهادات خود را ارایه دهند تا این واحد‌ها به فهرست اضافه شود.

رئیس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: مصوبه دیگر نشست امروز شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی درباره ارایه راهکار برای رفع مشکلات موجود در روند اخذ مجوز‌های بهداشت مواد شیمیایی و ثبت منبع برای هر فروشنده در سازمان غذا و دارو بود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار