مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: شهرستان بافق دارای بیشترین آثار ناملموس ثبت شده در فهرست ملی کشور است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید مصطفی فاطمی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در سومین نشست شب بافق با موضوع نقش میراث ناملموس فرهنگی در تبیین هویت شهری، گفت: بافق جزء شهرستان‌هایی است که بیشترین آثار ناملموس ثبت شده را در فهرست ملی کشور دارد.

او ادامه داد: بافق با بیش از ۲۰ اثر ناملموس و ۸۶ اثر ثبت شده، از غنی‌ترین داشته‌های فرهنگی برخوردار است.

فاطمی گفت : ثبت آثار ناملموس، باعث هویت‌سازی و هویت‌بخشی به شهر است و این هویت‌سازی در حوزه میراث فرهنگی اهمیت زیادی دارد.

او ادامه داد: در جلسه ثبت آثار ناملموس که در تهران برگزار شد، تمامی آثار ارائه شده شهرستان بافق مورد توجه قرار گرفت و هر ۱۲ اثر به ثبت ملی رسید.

او گفت : در سال‌های اخیر ادبیات، فرهنگ، مفاخر، حتی خوراک و غذای محلی بافق مورد توجه قرار گرفت و درحال حاضر این شهرستان در استان با هویت جدیدی شناخته می‌شود درحالی که در گذشته تنها با معدن آن، شناخته می‌شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد ادامه داد: شهرداری بافق و اداره کل میراث در تلاش هستند تا بافق را به عنوان شهر جهانی ثبت کنند.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار