فعالیت سامانه بارشی تا شامگاه جمعه در اردبیل

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت:بارش برف بامداد امروز در اردبیل شروع شده و پیش بینی می شود تا جمعه در استان ادامه داشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سیاوش محمدی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل به آخرین وضعیت سامانه بارشی در استان اشاره و گفت: به دنبال ورود سامانه بارشی به استان از روزهای گذشته و با وزش تندباد از بامداد امروز پنجشنبه شاهد بارش برف در اغلب مناطق استان هستیم که مناطق درگیر این سامانه بیشتر مناطق مرکزی و جنوبی اردبیل هستند.

او به شدت بارندگی‌ها در استان اشاره کرد و افزود: اوج بارش برف را در استان از عصر امروز تا شامگاه جمعه شاهد خواهیم بود که با استقرار هوای سرد لازم است هم استانی‌ها به هشدارهای هواشناسی دقت و توجه کافی را داشته باشند.

مدیرکل هواشناسی استان تصریح کرد: بیشترین بارندگی‌ها در شب گذشته از شهرستان‌های شمالی استان به ویژه پارس آباد گزارش شده است که انتظار می‌رود در روز آتی این بارش‌ها در شهرهای جنوبی و مرکزی استان شدت بیشتری پیدا کند.

محمدی افزود: با کاهش بارندگی‌ها از شامگاه جمعه در استان انتظار می‌رود به دنبال کاهش محسوس دمای هوا صبح شنبه تا یک شنبه هفته آینده شاهد استقرار هوای سرد و مرطوب در استان باشیم.

او ادامه داد: هم اکنون هوای سرد و برفی وضعیت غالب مناطق مختلف استان است که دمای هوای مرکز اردبیل ۲ درجه زیر صفر گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی استان به بارش برف در ارتفاعات اشاره و شدت این بارندگی‌ها را در مناطق کوهستانی، گردنه‌ها و محورهای مواصلاتی در مجاورت مناطق کوهستانی با شدت بیشتری عنوان کرد.

محمدی در توصیه به کشاورزان و باغداران گفت: کشاورزان و باغداران استان نسبت به ایمن سازی باغات و اراضی خود اقدام کرده و برای جلوگیری از خسارات احتمالی در نتیجه سرمازدگی نسبت به توصیه‌های هواشناسی اهتمام بورزند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.