مدیر جهاد کشاورزی شاهرود گفت: پرورش نهال زردآلو در باغ‌های تحت پوشش (اسکرین هاوس) و همچنین کشت گلخانه‌ای در شاهرود توسعه می‌یابد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی‌اصغر حجی مدیر جهاد کشاورزی شاهرود  در حاشیه بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از گلخانه یک هکتاری در شاهرود با اشاره به بازدید انجام شده از شرکت کشت و صنعت لعل کویر و اجرای طرح باغ تحت پوشش از نوع اسکرین هاوس گفت: این طرح برای پرورش پایه‌های مادری زردآلو و تهیه پیوندک برای تکثیر ارقام مختلف زردآلو در سایر نقاط کشور با هدف جلوگیری از سرمازدگی، محافظت در مقابل تگرگ، کاهش شدت دما و نور خورشید کنترل آفات و خسارت آن‌ها، کنترل علف‌های هرز و کمک به رشد رویشی و جوانه‌زنی مناسب و افزایش بهره‌وری آبیاری و بالا بردن تولید در واحد سطح اجرایی شده است.

او بیان کرد: با توجه به افزایش چشمگیر درآمد گیاهان آپارتمانی نسبت به سایر محصولات کشاورزی در منطقه، ایجاد گلخانه با هدف تولید این گیاهان در شاهرود انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شاهرود با اشاره به مزایای کشت این گیاهان در گلخانه‌ها گفت: در این نوع کشت میزان مصرف آب به حداقل می‌رسد.

استان سمنان ۱۹۸ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ دارد که برای ۴۷ هزار نفر اشتغالزایی داشته است.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.