در جلسه فوق‌العاده ستاد استانی مقابله با کرونا بر افزایش ضریب واکسیناسیون در آذربایجان شرقی و سرعت بخشی به تزریق دوز سوم واکسن تاکید شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، در جلسه فوق‌العاده ستاد استانی مقابله با کرونا مقرر شد نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اماکن عمومی و کنترل کارکنان ادارات از نظر تزریق واکسن جدی‌تر از گذشته استمرار یابد.

براساس گزارش رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، هنوز موردی از ابتلا به سویه امیکرون در استان مشاهده نشده و تمام افرادی که از مرز‌های زمینی و هوایی وارد استان می‌شوند به مدت دو هفته تحت مراقبت پزشکی قرار می‌گیرند.

در این گزارش همچنین با اشاره به سرعت بالای انتشار سویه امیکرون و نگرانی از افزایش ناگهانی مبتلایان، بر اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی درخصوص تزریق دوز سوم واکسن برای افرادی که سه ماه از تزریق دوز دوم آن‌ها می‌گذرد تاکید شده است.

گزارش دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین حاکی است میزان بستری مبتلایان به کرونا در استان رو به کاهش بوده، اما میزان مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری در استان از میانگین کشوری بیشتر است که احتمالاً به دلیل مراجعه دیرهنگام مبتلایان به مراکز درمانی است.

عابدین خرّم استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات همه دست‌اندرکاران مقابله با بیماری کرونا، تاکید کرد که نباید دستاورد‌های مقابله با کرونا را که نتیجه همراهی مردم و تلاش‌های کادر بهداشت و درمان است، به راحتی از دست بدهیم.

عابدین خرّم با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا در برخی از کشورها، خاطرنشان کرد: نگرانی از شیوع این ویروس در کشور ما هم وجود دارد و نباید با عادی‌انگاری باعث شروع موج جدید کرونا در کشور شویم.

وی، محله‌محور بودن اقدامات مقابله با کرونا را ضروری دانست و افزود: اگر هویت و کارکرد محلات احیا شود و مراکز و شخصیت‌های مرجع وارد عمل شوند مشکلات در همه حوزه‌ها به حداقل می‌رسد.

وی در این زمینه به طرح شهید سلیمانی و طرح غربالگری در مراکز سلامت اشاره کرد و گفت: برخی اقدامات خوب گذشته به مرور زمان کم‌رنگ شده و در نتیجه آسیب‌هایی را وارد کرده است که باید با تقویت این اقدامات، آسیب‌ها را جبران کنیم.

خرّم با اشاره به اینکه در اثرگذاری واکسن، هیچ تردیدی وجود ندارد، افزود: همت مردمی و روحیه همکاری و همدلی در بحث واکسن، سرمایه اجتماعی بزرگی است که باید آن را حفظ کنیم و درخصوص دوز سوم واکسن هم این رویکرد را دنبال کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر کنترل ورود و خروج مسافران از مبادی مرزی استان، تشدید نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اماکن عمومی، ایجاد و تقویت پایگاه‌های جدید واکسیناسیون برای تزریق دوز سوم، رصد بهنگام افراد مشکوک و مبتلا به بیماری و جلوگیری از شیوع برخی تردید‌ها نسبت به مسأله واکسن تاکید کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار