معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بدلیل کمبود شهد و گرده ناشی از ادامه خشکسالی، میزان تولید عسل در استان به ٨۵ تن و ۴٢٨ کیلوگرم رسید که نسبت به سال گذشته پنج تن کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، غلامرضا سرگزی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان  گفت: بر اساس آخرین سرشماری که از اول مهر به مدت یک ماه انجام شد هم اینک تعداد کلنی‌های زنبور عسل استان هشت هزار و ۹۷۵ کلنی است که قبل از خشکسالی ١٠هزار و ٣۴۵ کلنی بود.

وی گفت: عسل تولیدی سیستان و بلوچستان به علت شرایط آب و هوایی مناسب از نظر کم بودن رطوبت، تنوع گیاهی، وجود انواع گونه‌های گیاهان دارویی و ارگانیک بودن شهد گیاهان مرتعی از کیفیت بالایی برخوردار است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ٢٧٠ نفر در ٢۵١ زنبورستان این استان به امر زنبورداری و تولید عسل مشغول هستند.

وی گفت: عسل تولیدی سیستان و بلوچستان به دلیل کیفیت بالا در کشور‌های حوزه خلیج فارس بسیار طرفدار دارد به طوریکه سالانه بخشی از آن به این کشور‌ها صادر می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار