رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: تنها در چهار درصد مدارس کشور از بخاری نفتی استفاده می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهرالله رخشانی مهر، رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور امروز در بازدید از مدارس شهرستان مشگین‌شهر گفت: کلاس‌های درس چهار درصد از مدارس کشور نیز بدلیل نداشتن زیرساخت‌های مورد نیاز از قبیل برق و گاز از طریق بخاری‌های نفتی گرم می‌شود.

او بیان کرد: گرمایش حدود ۴۶ هزار کلاس درس نیز از طریق بخاری‌های گازسوز تامین می‌شود که تلاش می‌کنیم با  نصب تجهیزات موردنیاز از جمله پیکج ، موتورخانه مرکزی و بخاری‌های تابشی زمینه جمع‌آوری بخاری‌های گازسوز فراهم شود. 

رخشانی مهر افزود: با تلاش مسئولان بخاری‌های نفت‌سوز از مدارس استان اردبیل جمع‌آوری شده و در حال حاضر فقط ۱۴ درصد از کلاس‌های درس مدارس این استان با بخاری‌های گازسوز گرم می‌شوند.

او در ادامه بیان کرد: امسال یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای محرومیت‌زدایی به استان اردبیل تخصیص یافته بود که تاکنون از این مبلغ ۵۰ درصد جذب شده است.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور همچنین از ادامه عملیات اجرایی استخر سر پوشیده آموزش و پرورش مشگین‌شهر و احداث یک واحدآموزشگاه شبانه‌روزی در این شهرستان خبرداد.

محمود عباس‌زاده ، نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی هم در این بازدید گفت: شهرستان مشگین‌شهر از لحاظ برخورداری از فضای آموزشی و استحکام بنا از مناطق کم‌برخوردار کشور است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.