مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با اشاره به ضرورت مقابله با تهدیدات حوزه زیستی دستگاه‌های اجرایی گفت: نظارت‌ها برای مقابله با بیماری آنفلوانزای پرندگان تشدید شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج کارخایی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در جلسه مشترک قرارگاه پدافند زیستی استان سمنان و کمیته مرزبانی زیستی  با بیان اینکه برای مقابله با انواع تهدیدات حوزه زیستی دستگاه‌های اجرایی و کارگروه‌های تخصصی خصوصاً اداره کل دامپزشکی نسبت به موضوع تهدیدات خصوصاً بحث بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان حساسیت خاص دارند، ابراز کرد: این کارگروه با پیگیری، رصد و تشدید نظارت دائمی و هوشیارانه تشخیص و مقابله با این بیماری را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی افزود: با توجه به قابلیت‌ها و مزیت‌های استان سمنان خصوصاً راه ارتباطی، ورودی و خروجی‌ها، تالاب‌ها، مراکز عرضه دام و طیور و همجواری با استان‌های مختلف و گستردگی و پراکندگی موجود، تهدیدات زیستی در استان به عنوان یک اولویت برشمرده می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ابراز داشت: پدافند زیستی و مقابله با انواع تهدیدات زیستی برای استان بسیار مهم و اساسی است و در این زمینه دستگاه‌های متولی نسبت به رصد، پایش و شناسایی انواع تهدیدات زیستی به صورت مستمر اقدام کنند.

کارخایی با بیان اینکه تهدیدات حوزه کشاورزی، حوزه دام و طیور، زیست محیطی و منابع طبیعی، حوزه آب، حوزه غذا و دارو از ارکان پدافند زیستی هستند، افزود: بررسی علت تهدیدات و ارائه راهکار و افزایش توان مقابله با انواع تهدیدات از جمله وظایف اصلی قرارگاه پدافند زیستی در سطح استان سمنان است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار