سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا هفت هزار و ۳۶۶ بیمار در استان فارس قربانی کرونا شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عباس رضائیان زاده سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز چهارشنبه یکم دی ۱۴۰۰ اعلام کرد.

او افزود: از ابتدای شیوع این بیماری یک میلیون و ۸۱۵ هزار و ۱۳۵ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۵۰۹ هزار و ۲۰۷ بیمار مثبت شناسایی شده است.

رضائیان زاده ادامه داد: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع، یک میلیون و ۵۴۴ هزار و ۳۶۷ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۴۶ هزار و ۵۳۵ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی ۲۷۰ هزار و ۷۶۸ مورد تست سریع انجام شده و ۶۲ هزار و ۶۷۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او تصریح کرد: با بستری ۹۳ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۱۷ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۰۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، یک هم استانی دیگر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داد و مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری به هفت هزار و ۳۶۶ نفر رسید.

رضائیان زاده خاطرنشان کرد: همچنین از ابتدای شیوع بیماری کرونا ۴۹۹ هزار و ۴۶۵ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او تصریح کرد: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به ۶ میلیون و ۳۱۵ هزار و ۷۹۰ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۲۱۶ هزار و ۴۰۵ دُز نوبت اول، دو میلیون و ۸۷۱ هزار و ۱۲۳ دُز نوبت دوم و ۲۲۸ هزار و ۲۶۲ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار