معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از پیشرفت ۷۰ درصدی احداث ساختمان مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی در پسابندر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان؛ عباس آذرپیکان معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان  گفت:عملیات اجرایی پروژه احداث ساختمان مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی (MRCC) پسابندر با مبلغ ۱۰۲ میلیارد ریال در دی ماه سال ۹۹ آغاز شد .

وی گفت: علیرغم دوری محل اجرای این مرکز از شهر چابهار، این پروژه با پیشرفت بیش از ۷۰ درصد در حال انجام می‌باشد.

وی با اشاره به کثرت تردد ناوگان دریایی و خصوصا شناور‌های صیادی در خط ساحلی شرق استان و لذا وقوع بیشترین تعداد سوانح دریایی در سواحل شرقی استان و در محدوده بندر پسابندر، بریس و رمین؛ ضرورت برنامه ریزی و نجات افراد و شناور‌های حادثه دیده موجب شد اداره کل بنادر و دریانوردی بر اساس وظایف حاکمیتی و الزام کنوانسیون‌های بین المللی پروژه احداث ساختمان جستجو و نجات دریایی را در دستور کار قرار دهد.

معاون فنی و مهندسی بنادر استان گفت:این پروژه تا قبل از پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: این پروژه با زیر بنای ۵۴۲ متر، در ۳ طبقه و در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع در روستای پسابندر و در ۸۸ کیلومتری شرق چابهار اجرا گردیده است.

آذرپیکان گفت: نوع سازه این پروژه بتنی و نمای آن ترکیب آجر نسوز و کامپوزیت است و دارای یک دکل مخابراتی و ۳۰۵ متر محوطه سازی می‌باشد.

وی همچنین خبر داد: پروژه مشابه دیگری نیز در بندر زرآباد جانمایی و طراحی گردیده است که در حال حاضر فرآیند انتخاب پیمانکاران آن در دست اقدام می‌باشد و با توجه به برنامه ریزی انجام شده عملیات اجرایی آن در دیماه آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار