معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: حفظ سلامت مردم مهم‌ترین اولویت مردم در ستاد کرونا است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در قرارگاه استانی مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت: طبق دستورالعمل مدیریت هوشمند کرونا باید از ورود دانش‌آموزان، معلمان و کادر آموزشی که دوز دوم واکسن خود را تزریق نکرده‌اند، جلوگیری به‌عمل آید، آموزش و پرورش باید فورا این موضوع را پیگیری کند.

او با اشاره به اینکه حفظ سلامت مردم مهم‌ترین اولویت مردم در ستاد کرونا است، افزود: مسئولان مربوطه باید تمام توان خود را برای این مسئله به‌کار بگیرند.


بیشتر بخوانید


مردانی اضافه کرد: بحث جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و توجه به معیشت مردم و تولید از مهم‌ترین اولویت‌های دولت سیزدهم است که باید در استان‌ها نیز مورد توجه مسئولان قرار بگیرد، در راستای مدیریت بیماری کرونا طرح مدیریت هوشمند بر بستر امید ابلاغ شده که نیازمند بومی‌سازی است.

او با تاکید بر اینکه نظارت، رهگیری و کنترل بیماری این امکان را می‌دهد تا تبعات ویروس کرونا در حوزه‌های مختلف کاهش پیدا کند، ادامه داد: طبق آمار ارائه شده آمار واکسیناسیون کارکنان دولت در این استان تا حدودی کمتر از میانگین کشوری است، بنابراین باید واکسیناسیون این قشر با جدیت دنبال شود.

مردانی با اشاره به ورود سویه اُمیکرون به کشور گفت: باید بحث رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تشدید نظارت‌ها به خصوص در مدارس مورد توجه قرار بگیرد.

او در خصوص اهمیت واکسیناسیون در استان افزود: تاثیر واکسیناسیون در کاهش مرگ و میر، ابتلا به کرونا و بیماران بستری ناشی از کرونا مشهود است، طبق آمار تاکنون پنج درصد برای تزریق دوز سوم مراجعه کرده‌اند، بنابراین می‌طلبد که اطلاع‌رسانی برای تزریق دوز سوم در افرادی که سه ماه از تزریق دوز دوم آن‌ها گذشته صورت بگیرد.

مردانی اضافه کرد: با تعطیلی مدارس موافقت نشده است، اما طبق دستورالعمل مدیریت هوشمند کرونا باید از ورود دانش‌آموزان، معلمان و کادر آموزشی که دوز دوم واکسن خود را تزریق نکرده‌اند، جلوگیری به‌عمل آید، آموزش و پرورش باید فورا این موضوع را پیگیری کند.

او با اشاره به سیر نزولی ابتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری گفت: باتوجه به قدرت سرایت سویه اُمیکرون و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد افزایش آمار و شکل‌گیری موج جدید خواهیم بود، بنابراین بازرسی از مدارس باید خروجی مطلوب داشته باشد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار