بندر شهید باهنر بندرعباس به ملزومات مقابله با آلودگی نفتی مجهز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،حمید رضا محمد حسینی، مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: این بندر به تجهیزات و ملزومات مقابله با آلودگی نفتی در دریا مجهز و تجهیزات فرسوده نیز نوسازی شد.

محمدحسینی با بیان اینکه آلاینده‌های ناشی از فعالیت‌های خشکی و دریایی تهدید بزرگی برای اکوسیستم‌های دریایی و سلامت عمومی محسوب می‌شوند افزود: تجهیز بنادر و شناور‌ها به ملزومات پاکسازی و مقابله با آلودگی نفتی در دریا یکی از اهداف مهم پیش رو است که نقش مهمی در تعیین معیار‌های ارزیابی و کنترل دوره‌ای و حصول اطمینان از اثر بخشی برنامه‌ها دارد.

به گفته محمدحسینی، ملزومات تهیه شده شامل تجهیزات مکانیکی و هیدرولیکی همچون بوم ساحلی، اسکیمر، پد‌های جاذب و یک فروند شناور مقابله با آلودگی به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان است.

او مدیریت اصولی پسماند‌ها برای جلوگیری از ورود انواع پسماند‌ها به دریا را اقدامی مهم و ضروری دانست و گفت: در این راستا در بندر شهید باهنر به همه شناور‌های سنتی برای جمع آوری زباله، کیسه‌های پلاستیکی داده و در ازای آن قبض پسماند دریافت می‌شود.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان انجام مانور‌های دوره‌ای مبارزه با آلوگی نفتی به منظور ارتقاء سطح آمادگی پرسنل در مواجهه سریع با آلودگی‌های احتمالی را از دیگر اقدامات برشمرد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.