ورزشکاران پارالمپیکی کشورمان در جمع بهترین های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو قرار گرفتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کمیته بین‌المللی پارالمپیک با انتشار فیلم هایی، پنج لحظه برتر رشته‌های ورزشی حاضر در جریان برگزاری بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را یادآوری کرد.

در میان این لحظه قهرمانی ساره جوانمردی در رشته پاراتیراندازی تپانچه، زهرا نعمتی در رشته پاراتیراندازی تیر و کمان، اصغر عزیزی اقدم در رشته پاراتکواندو، روح الله رستمی در رشته پاراوزنه برداری، وحید نوری در رشته پاراجودو و تیم ملی والیبال نشسته کشورمان در بین برترین لحظات رشته‌های خود در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو قرار گرفتند.

جوانمردی در رشته تپانچه بادی ۱۰ متر موفق به کسب مدال طلا شد تا تعداد طلاهایش در تاریخ برگزاری پارالمپیک را به ۳ برساند. وی همچنین یک برنز در پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن کسب کرده است. بانوی تیرانداز کشورمان علاوه بر این ۴ مدال، موفق شده است ۴ طلا و یک نقره در بازی‌های پاراآسیایی، ۵ طلا و ۲ نقره و یک برنز در مسابقات قهرمانی جهان و ۳ طلا و یک نقره در مسابقات جام جهانی به دست بیاورد.

زهرا نعمتی هم در رشته تیراندازی با کمان موفق شد در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو مدال طلای این رشته را به دست آورد تا اولین بانویی باشد که ۳ دوره پیاپی قهرمان المپیک می‌شود. نعمتی همچنین در رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو هم عنوان قهرمانی را به دست آورده بود.

اصغر عزیزی اقدم هم برای اولین بار موفق شد در وزن ۷۵+ کیلوگرم با شکست حریف کروات خود مدال طلای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را از آن خود کند.

روح الله رستمی، ملی پوش پاراوزنه برداری کشورمان امروز در مسابقات پارالمپیک توکیو موفق شد مدال طلای دسته منفی ۸۴ کیلوگرم این رقابت‌ها را به دست آورد. رستمی در مسابقات جام جهانی پاراوزنه برداری که در سال ۲۰۲۱ در کشور تایلند برگزار شد نیز توانست در دسته ۸۰ کیلوگرم با ثبت رکورد ۲۴۱ کیلوگرم، ضمن شکستن رکورد جهان به میزان یک کیلوگرم، به مدال طلای آن بازی‌ها دست پیدا کند. رکورد دنیا قبل از آن در اختیار مجید فرزین بود که در پارالمپیک ۲۰۱۶ برزیل به ثبت رسانده بود.

وحید نوری، جودوکار وزن منفی ۹۰ ایران موفق شد در این دوره از رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با غلبه بر حریف انگلیسی خود، مدال طلای این دسته را از آن خود کند. ملی پوش جودوی نابینایان ایران با غلبه بر رقیب انگلیسی خود توانست مقتدرانه به مدال طلای وزن منهای ۹۰ کیلوگرم دست پیدا کند. وی که نفر دوم وزن منهای ۹۷ کیلوگرم است، عناوینی چون قهرمانی جهان و مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا را در کارنامه دارد. نوری در این رقابت کار راحتی پیش رو نداشت، اما در نهایت توانست حریف خود را با امتیاز ایپون شکست داده و مدال طلای پارالمپیکی را به افتخارات خود اضافه کند. این دومین مدال طلای کاروان ایران در شانزدهمین دوره از بازی‌های پارالمپیک توکیو بود. پیش از این روح‌الله رستمی در پاراوزنه برداری موفق به کسب مدال طلا شده بود.

تیم ملی والیبال نشسته کشورمان در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با اقتدار قهرمان شد. قهرمانی در این رقابت‌ها هفتمین قهرمانی آن‌ها را رقم زد. تیم ملی والیبال نشسته کشورمان در گذشته ۳ بار هم قهرمان بازی‌های آسیایی شده بود.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۲:۳۶ ۰۱ دی ۱۴۰۰
ماشالله
نور عیونی
آخرین اخبار