مدیر کل تعزیرات حکومتی استان همدان از پلمب یک واحد نانوایی به دلیل کم فروشی و گران فروشی در شهر همدان خبر داد.

داریوش جودکی مدیر کل تعزیرات حکومتی استان همدان بیان کرد: یک واحد نانوایی در همدان بدلیل کم فروشی وگرانفروشی و با توجه به داشتن سابقه تخلف با پیشنهاد تعزیرات حکومتی و دستور دادستان پلمب شد.

او با اشاره به پلمب سه روزه و جریمه نقدی ۸۸ میلیون ریالی این واحد نانوایی افزود: علاوه بر این واحد نانوایی برای تعداد هشت نانوایی دیگر نیز تقلیل سهمیه آرد اعمال شد.

جودکی افزود: با توجه به اعلام نرخ جدید نان و الزام نانوایی‌ها در بالا بردن کیفیت نان و رعایت حقوق مصرف کننده، تعزیرات حکومتی علاوه بررسیدگی و صدور حکم برای همراهی با مراجع نظارتی سازمان صمت، اتاق اصناف و بهداشت به صورت روزانه درقالب گشت‌های مشترک از نانوایی‌های سطح استان بازرسی می‌کنند.

او ادامه داد: در بازرسی‌ها و گشت‌های مشترک انجام شده یک واحد نانوایی در همدان که علاوه برکم فروشی مرتکب گرانفروشی نیز شده بود با توجه به داشتن سابقه تخلف، علاوه برجریمه ۸۸ میلیون ریالی با پیشنهاد تعزیرات حکومتی و دستور دادستان به‌مدت سه روز پلمب شد.

جودکی اظهار داشت: ازابتدای اعلام نرخ جدید نان تاکنون ۳۰۳ فقره پرونده با تخلفات کم فروشی، گرانفروشی و عدم رعایت ساعت کاری برای نانوایی‌ها تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع و متخلفین به بیش از یک میلیارد و ۵۷۱ میلیون ریال جریمه نقدی درحق صندوق دولت محکوم شدند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون نانوایی‌های متخلف در۱۵۷۸ فقره پرونده، به بیش از ۸ میلیارد و ۱۹۴ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده اند، اضافه کرد: یک واحد قصابی نیز به اتهام تقلب در فروش ۱۹ کیلوگرم گوشت فاقد هویت علاوه بر جریمه ۸۲ میلیون ریالی، به نصب پرده برسردرب واحد به مدت دو هفته محکوم شده است.

جودکی یاد آور شد: شماره تلفن ۳۲۵۲۳۴۴۲ اداره کل، تلفن گویای ۱۲۴ وسامانه www.۱۲۴.ir سازمان صنعت، معدن وتجارت، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ وتارنمای t ۱۳۵.ir. پل ارتباطی ما با مردم بوده که می‌توانند هر گونه انتقادات و پیشنهادات را برای رسیدگی هرچه سریع‌تر گزارش دهند.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.