با بسته خبر‌های انتظامی امروز چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰، همراه سایت استانی باشگاه خبرنگاران جوان کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در بسته خبرهای انتظامی امروز چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ سایت استانی باشگاه خبرنگاران جوان کرمان می خوانیم:

کشف زمین خواری ۱۴ میلیاردی در بلوار"شاهد" شهر کرمان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان از کشف یک مورد تصرف و فروش متقلبانه اراضی دولتی به ارزش ۱۴ میلیارد ریال در محدوده بلوار شاهد شهر کرمان خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان گفت: در پی شکایت چند شهروند مبنی بر اینکه فردی با سند سازی و تصرف زمین‌های دولتی اقدام به فروش چند قطعه زمین در محدوده بلوار شاهد شهر کرمان کرده است، ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: در این رابطه پس از اخذ استعلامات و بررسی اسناد و مدارک مرتبط با این پرونده مشخص شد ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی دولتی واقع در این بلوار که کارشناسان ارزش آن را ۱۴ میلیارد ریال برآورد کرده اند با جعل سند به چند شهروند فروخته شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان بیان داشت: با تکمیل تحقیقات در این راستا یک متهم دستگیر و پس از اینکه مشخص شد این اراضی دولتی را با تنظیم اسناد بنگاهی جعلی به فروش می‌رسانده با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد که در این رابطه موارد و پرونده‌های دیگری نیز تحت پیگیری ماموران پلیس امنیت اقتصادی قرار دارند.

سرعت زیاد و انحراف به چپ، بیشترین علت وقوع تصادفات در شرق استان کرمان

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان گفت: بیش از ۵۰ درصد وقوع تصادفات استان از نوع واژگونی ناشی عدم توجه راننده به جلو بوده و سرعت و انحراف به چپ نیز بیشترین علت وقوع تصادفات در جاده‌های شرق استان هستند.

سرهنگ علی رضایی بیان کرد: در تجزیه و تحلیل آمار تصادفات جاده‌ای در محور‌های شمالی استان، بیش از ۵۰ درصد سوانح رانندگی از نوع واژگونی است که علت اصلی آن‌ها را می‌توان عدم توجه به جلو از سوی راننده ناشی از خستگی و خواب آلودگی یا سایر عواملی که منجر به حواس پرتی راننده می‌شود، ذکر کرد.

او افزود: چند روز پیش شاهد وقوع یک فقره تصادف در محور ریگان- نرماشیر بودیم که متاسفانه بر اثر این تصادف، ۵ شهروند جان خود را از دست دادند و در واقع جامعه ۵ نفر از سرمایه‌های انسانی خود را از دست داد.

رئیس پلیس راه شمال استان گفت: در ۸ ماهه امسال، یعنی از ابتدای فروردین ۱۴۰۰ تا پایان ابان ماه، ۱۶۷ فقره تصادف در حوزه استحفاظی پلیس راه"ریگان–ایرانشهر" به وقوع پیوسته که بر اثر آن‌ها ۴۰ نفر جان باخته و ۲۳۰ نفر مجروح شدند و متاسفانه تا امروز نیز باید ۵ نفر به آمار جانباختگان اضافه کنیم.

او اظهار داشت: اگر بخواهیم تخصصی‌تر این آمار را تشرح کنیم باید بگوییم در تحلیل کل تصادفات فوتی و جرحی محور‌های شرق استان که شامل محورهای"نرماشیر-ریگان-ایرانشهر" و "نرماشیر-فهرج- زاهدان" است، بیش از ۵۴ درصد تصادفات از نوع برخورد دو یا چند خودرو با یکدیگر بوده و واژگونی با ۳۱ درصد رتبه دوم و برخورد خودرو با عابر پیاده با ۱۴ درصد رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

او تصریح کرد: ۶۳ درصد این تصادفات در محور‌های فرعی و روستایی و ۳۷ درصد در محور‌های اصلی بوقوع پیوسته و خودرو‌های سواری با ۶۲ درصد و موتورسیکلت‌ها با ۱۹ درصد بیشترین سهم را به عنوان وسیله نقلیه مقصر در تصادفات داشته اند.

سرهنگ رضایی ادامه داد: ۵۶ درصد تصادفات در این محدوده از ساعت ۴ عصر تا ۱۲ شب رخ داده و عدم توجه به جلو به عنوان اولین و بیشترین علت وقوع تصادفات و انحراف به چپ نیز در رتبه دوم و عدم رعایت حق تقدم بعنوان رتبه سوم، بیشترین علت وقوع تصادفات بوده است.

او در ادامه و در تحلیل تصادفات فوتی محدوده ریگان گفت:۵۰ درصد تصادفات که منجر به فوت سرنشینان خودرو‌ها شده، برخورد دو وسیله نقلیه با یکدیگر با سهم ۵۰ درصدی از کل تصادفات فوتی بوده و ۶۴ درصد تصادفات فوتی نیز در محور‌های اصلی به خصوص در محور ایرانشهر- ریگان- نرماشیر و ۳۲ درصد کل تصادفات فوتی ریگان در ساعت ۲۰ الی ۲۴ به وقوع پیوسته است.

رئیس پلیس راه شمال استان بیان کرد: تخطی از سرعت مطمئنه و انحراف به چپ با ۶۶ درصد، بیشترین علت وقوع تصادفات در ریگان، طی ۸ ماهه امسال بوده است.

او اجرای طرح کنترل ناوگان بار و مسافر، اجرای طرح کنترل سرعت، برخورد قانونی با خودرو‌های تغییر وضعیت، انجام تست مصرف الکل و مواد مخدر از رانندگان و اجرای طرح‌های ارتقاء فرهنگ ترافیک شامل برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه رانندگان و کارکنان ادارات، وسایل نقلیه باری و مسافری و مقصران صحنه‌های تصادف، اهداء کلاه ایمنی به راکبان موتورسیکلت، آموزش اهالی روستا‌ها و دانش آموزان مدارس حاشیه راه، نصب بنر‌های حاوی پیام‌های آموزشی، انتشار توصیه‌های پلیسی در کانال‌های پرمخاطب مجازی و دیگر موارد را از مهمترین اقدامات پلیس راه شمال استان در راستای پیشگیری از سوانح رانندگی در محور‌های شرق استان برشمرد.

او دو طرفه بودن مسیر، عدم توسعه زیرساخت‌های جاده، استفاده ترانزیتی از این مسیر برای دسترسی کل کشور به بنادر جنوب شرق کشور علی رغم ظرفیت کم جاده، کم عرض بودن جاده، واقع شدن روستا‌های پراکنده، اما پر شمار در حاشیه محور اصلی را از مهمترین مشکلات محور ایرانشهر- ریگان- نرماشیر عنوان کرد و خواستار توجه جدی مسئولان و متولیان امنیت ترافیکی برای توسعه زیر ساخت‌های جاده‌ای و اجرای اقدامات تخصصی برای پیشگیری و کاهش سوانح جاده‌ای در این مسیر‌ها شد.

پلیس بم مانع قاچاق ۱۸ هزار لیتر سوخت شد

فرمانده انتظامی بم از توقیف یک دستگاه تانکر حمل سوخت با کشف ۱۸ هزار لیتر گازوئیل هنگام عبور از حوزه این شهرستان خبر داد.

سرهنگ"اکبر نجفی"در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داش ت:در راستای مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی این فرماندهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری محور"بم-زاهدان"یک دستگاه تریلر نفت کش را جهت بررسی متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این تانکر ۱۸ هزارلیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل که فاقد هرگونه مجوز قانونی بوده و از شهر کرمان بارگیری و به سمت شهرستان‌های شرقی در حال انتقال بودند را کشف کردند.

سرهنگ نجفی با اشاره به معرفی راننده خودرو به مرجع قضائی و با تاکید بر عزم جدی پلیس در مبارزه با اخلال گران اقتصادی و قاچاقچیان کالا به ویژه فرآورد‌های نفتی از شهروندان خواست هرگونه مورد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

انتهای پیام/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار