شیخی گفت: هزینه پیشگیری با هزینه جبران خسارت قابل مقایسه نیست و عملا ۴۰درصد کنترل سرطان‌ها با پیشگیری صورت می‌گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، زهرا شیخی نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه در زمینه سلامت و پیشگیری باید رویکردی مدبرانه داشته باشیم، گفت: هزینه پیشگیری قاعدتا با هزینه جبران خسارت قابل مقایسه نیست و عملا ۴۰درصد کنترل سرطان‌ها با پیشگیری صورت می‌گیرد.

وی گفت: در زمینه سلامت و پیشگیری باید رویکردی مدبرانه داشته باشیم، چون شاهد هستیم برخی از سیاست‌گذاران به مافیای دارو معتقد هستند که در پس آن گران‌فروشی دارو و درمان وجود دارد.

وی گفت: همانقدر که نگران آب، خشکسالی و آلودگی هوا هستیم، موضوعات درمانی و دارویی نیز بسیار مهم است و در ادامه این نگرانی وجود دارد که اگر پیشگیری صورت نگیرد و دقت در طراحی درمانی انجام نشود ممکن است شاهد اعتراضات شدید دارویی باشیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشگیری هیچ‌گاه اولویت اول ما نبوده این درحالیست که همیشه شعار داده‌ایم که پیشگیری بهتر از درمان است، چون همیشه نگاه ما درمان محور بوده، اما در مورد سوختگی چقدر خوب است که نگاه پیشگیرانه داشته باشیم، چون هزینه‌های درمان آن زیاد است و نگرانی‌های غیرمادی آن نیز وجود دارد، چون عواقب خیلی بدی همراه دارد.

وی با اشاره به معضل و بیماری سوختگی گفت: اینکه چندین روز دوران درمان بوده وحتی چگونگی سپری شدن آن نیز موضوعی قابل تامل است و اینکه بعد از درمان نیز چه مشکلات عدیده‌ای قرار است اتفاق بیافتد نگرانی‌های مختلفی را به همراه دارد، اما حادثه‌ای که رخ می‌دهد به دلیل بی دقتی در پیشگیری‌هایی است که انجام نشده است.

شیخی گفت: در تمام کشور مراکزی وجود دارد که تدابیر لازم برای پیشگیری از حادثه را ندارد به همین خاطر هر لحظه باید منتظر اتفاقی از آن‌جا باشیم، اما برعکس آن اگر در برخی موارد سختگیری صورت می‌گیرد به دلیل پیشگیری از اتفاقات احتمالی هست. هزینه پیگشری قاعدتا با هزینه جبران خسارت قابل مقایسه نیست و عملا ۴۰ درصد کنترل سرطان‌ها با پیشگیری صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به آگاهی به این موضوع که اولویت پیشگیری است، گفت: خیلی اوقات سوانح سوختگی و حوادثی که رخ می‌دهد ناشی از عدم آگاهی بوده و مهم‌ترین دلیل خسارت‌های جبران ناپذیر عدم آگاهی و پیشگیری است که این وظیفه بر عهده رسانه‌های مختلفی مانند صدا و سیما هست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت:متاسفانه این روز‌ها به جای امیدبخشیدن درگیر ناامیدی هستیم و بحث‌های زیادی داریم که گرفتاری امروز و دیروز نیست و سرمنشا آنان عدم برنامه ریزی‌های قبل است.

وی عنوان کرد: همه ما موظف هستیم که آنچه باید در راستای ایجاد امنیت و آرامش و پیشگیری از هر بیماری انجام دهیم را به اتمام برسانیم. اگر قرار است راه حلی برای مشکلات کشور داشته باشیم باید همه دست به کار شوند و خود را موظف کنیم که مسائل را اینچنین حل کنیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.