عملیات اجرایی نخستین طرح کشاورزی تولید محصولات گلخانه‌ای در منطقه آزاد ماکو با سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، عملیات اجرایی نخستین طرح کشاورزی تولید محصولات گلخانه‌ای در منطقه آزاد ماکو با قابلیت کشت انواع صیفی جات با سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی با حضور سعید محمد مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی آغاز شد.

 این طرح در زمینی به مساحت ۲۵ هکتار در فاز اول و ۵۰ هکتار در فاز دوم در اراضی روستای قلیش لانمیش احداث می‌شود که فضای گلخانه‌ای آن ۱۴ هکتار در فاز اول و ۳۰ هکتار در فاز دوم خواهد بود.

برای اجرای این طرح کشاورزی که با استفاده از به روز‌ترین تجهیزات و امکانات ساخته می‌شود، چهار هزار میلیارد ریال در فاز اول توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری خواهد شد.

مدت اجرای کامل این طرح ۳۶ ماه در نظر گرفته شده است و برای ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.

در این مجتمع گلخانه ای، کشت و تولید محصولاتی از جمله گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان و خیار پیش بینی شده و سالانه هشت هزار تن از این محصولات تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

سازمان منطقه آزاد ماکو با هدف مدیریت منابع آب، افزایش بهره وری و راندمان تولید، احداث و توسعه طرح‌های گلخانه ایی را در کنار احداث کشت و صنعت‌های نوین به عنوان رویکرد اصلی خود برای توسعه بخش کشاورزی منطقه در دستور کار قرار داده است.

منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی‌الیه شمال غرب کشور واقع است.

منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.