سردار اسکندر مومنی از اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر در کشور از امروز خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  سردار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران از ضرورت بهره گیری از ظرفیت های دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با آسیب های اجتماعی خبر داد و گفت: طرح جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر کشور برای ارتقاء سلامت و امنیت روانی جامعه از امروز آغاز شد.

او افزود: ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به صورت دائمی و یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به صورت تفننی در کشور مواد مخدر مصرف می‌کنند.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر از افزایش ۵۰ برابری کشت مواد مخدر در افغانستان خبر داد و گفت: افزایش کشفیات مواد مخدر صنعتی باید به عنوان دغدغه مهم مورد توجه قرار گیرد این در حالیست که تلاش دستگاه‌های کاشف منجر به افزایش دوبرابری میزان کشقیات مواد مخدر در کشور شده است.

سردار اسکندر مومنی گفت: دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط بویژه شهرداری‌ها باید با دقت و حساسیت بیشتری برای مقابله با پدیده اعتیاد به میدان بیایند.

او اشتغال معتادان بهبود یافته و رفع مشکلات خانواده آنها را تکمیل کننده چرخه درمان اعتیاد دانست و گفت: مشارکت خیرین و نیکوکاران موجب بهبود وضعیت معیشتی معتادان و بازگشتشان به جامعه می شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر از تفاهم نامه ایجاد اردوگاه معتادان متجاهر در ۱۰ استان کشور خبر داد و گفت : پیگیری و مشارکت خیرین و نهاد‌های اجرایی میتواند زمینه ایجاد این اردوگاه را در مازندران نیز فراهم کند.


روشنگری و اشتغال دو مقوله جدی برای پیشگیری از اعتیاد

آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران نیز گفت: یکی از بدترین منظره ها دیدن چهره یک معتاد است که علاوه بر اینکه پول و مال خود را از دست می‌دهد، آبروی اجتماعی خود را نیز از دست می‌دهد.

او افزود: برای پیشگیری و مقابله با این آسیب، کاری جدی‌تر از آن‌چه انجام می‌گیرد باید انجام و ارائه طرح و برنامه خوب، استفاده از خیرین، نیروی انسانی مکفی و روشنگری در این حوزه از جمله اقداماتی است که باید اجرایی شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران کاهش جمعیت، افزایش کشته های تصادفات، آمارهای سقط جنین را نگران کننده و آفت همه مسائل را بیکاری دانست و ادامه داد: اگر یک جوان مشغول کار و تلاش اجتماعی باشد فرصتی برای حضور در فضای اجتماعی یا نشستن کنار افراد معتاد ندارد.

آیت الله محمدی لائینی افزود: مسئله اشتغال باید جدی گرفته شود، اگر یک فرد معتاد پس از بازگشت از مراکز سم‌زدایی یا ترک اعتیاد (حتی حرفه‌ای)، شرایط اشتغال او فراهم نشده باشد و در کنار همان افراد معتاد یا رفقای قبلی قرار گیرد هیچ فایده ای ندارد و تمام زحمات به هدر می‌رود.

او افزود: خوشبختانه در مسئله مواد مخدر همه اتفاق نظر دارند و موافق این هستند که باید با آن مقابله شود، اما بحث روشنگری و اشتغال نیز دو مقوله جدی برای پیشگیری از اعتیاد بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.