ناصحی گفت:اجرای طرح کشوری نسخه‌نویسی الکترونیکی از امروز با حضور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان در قم آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم،ناصحی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان امروز در نشست خبری در قم گفت: از امروز اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در راستای اجرای تکالیف قانونی سازمان بیمه سلامت در همه مراکز و در سراسر کشور آغاز می‌شود.

ناصحی با اشاره به اجرای آزمایشی این طرح از دی‌ماه سال قبل گفت: در تحقق این طرح ۹۳ درصد موفق بوده ایم و با اجرای قانونی که الزام‌آور است انتظار می‌رود تا پایان سال به نزدیک ۱۰۰ درصد برسیم.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان افزود: شاخص نسخه نویسی الکترونیکی در قم هم ۹۳ درصد بوده که قابل قبول است، اما با اجرای کامل این طرح احتمال بروز اشکالاتی وجود دارد که انتظار داریم مردم با صبوری کمک رسانه ما باشند.

 ناصحی قطع یا ضعیف بودن اینترنت و یا قطع برق هنگام خدمات را از جمله مشکلات احتمالی این طرح عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان با بیان اینکه نسخه نویسی الکترونیکی جزیی از پرونده سلامت است و برای ارائه خدمات بیمه الزام قانونی دارد گفت: ساماندهی منابع حوزه سلامت و سرانه سلامت از سطح پیشگیری، کاهش خطای پزشکی تا پوشش بیماری‌های صعب العلاج و کمک به حال مردم از جمله اهداف پیش روی نسخه نویسی الکترونیکی است.

ناصحی در خصوص بیمه ناباروری هم عنوان کرد: برای سال ۱۴۰۰ حدود ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که بیماران در بخش‌های مختلف درمان تا سقف ۵۰ میلیون تومان تحت پوشش قرار می‌گیرند و زوج‌های نابارور می‌توانند با ارایه فاکتور هزینه را دریافت کنند.

او امکان دریافت دارو‌های موجود در نسخه از هر داروخانه در کشور از دیگر مزایای نسخه نویسی الکترونیک عنوان کرد و گفت: پوشش همگانی سلامت، بیمه رایگان برای مردم حاشیه نشین در سراسر ایران و فراهم شدن بیمه ۷۰ درصدی، بیمه بستری و ۹۰ درصدی بیماری‌های خاص مثل اوتیسم از دیگر مزایای الکترونیکی شدن خدمات بیمه سلامت است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان در پایان با بیان اینکه روند کاری از جهت پوشش بیمه سلامت و نسخه نویسی الکترونیکی در قم رضایت بخش است گفت:تقریباً ۱۵ درصد از پزشکان استان از نوشتن نسخه الکترونیک امتناع می‌ورزند که با هماهنگی‌های صورت گرفته با استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی انتظار می‌رود به زودی پوشش نسخه نویسی الکترونیکی به صورت صددرصد در قم انجام شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۰۱ دی ۱۴۰۰
اینترنت جوابگو نیست
آخرین اخبار