رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: عاملان راهداری در طول شبانه روز گذشته تا کنون ۱۴۶ خودروی گرفتار در برف و کولاک را رها سازی کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، محسن خادمی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: ۱۴۶ دستگاه خودرو سنگین و نیمه سنگین و سواری به دلیل بارش برف و بیشتر به علت نداشتن زنجیرچرخ در مسیر‌های جاده‌ای مهاباد_ بوکان و مهاباد_ سردشت از ادامه حرکت بازمانده بودند که با کمک و حضور به موقع نیرو‌های راهداری نجات یافتند.

خادمی گفت: از بامداد امروز کار برف‌روبی و نمک‌پاشی توسط اداره راهداری در محور‌های شریانی این شهرستان در چندین نوبت آغاز شده و اکنون نیز در حال برف روبی محور‌های روستایی بخش خلیفان هستند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: متاسفانه برخی از رانندگان نیز با وجود داشتن زنجیرچرخ، اقدام به بستن آن در مسیر نمی‌کنند که این موضوع نه تنها برای خودشان بلکه برای دیگر خودرو‌ها نیز مشکل ایجاد کرده و علاوه بر گرفتار شدن در برف موجب ایجاد ترافیک در جاده‌ها نیز می‌شود.

وی گفت: رانندگانی که قصد تردد در این محور‌ها را دارند ضمن احتیاط و کاهش سرعت در این گردنه و سایر جاده‌های کوهستانی نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان یابند و سپس اقدام به مسافرت کنند.

هم اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهدارخانه در روستا‌های کیتکه، کله گاوی و آفان در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه قره بلاغ در مسیر مهاباد – بوکان فعال است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.