سازمان ملل متحد ۶ میلیون دالر برای تامین امنیت تاسیسات خود در افغانستان به طالبان دستمزد می دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان ملل متحد برای تامین امنیت تاسیسات خود در افغانستان ۶ میلیون دالر به طالبان پیشنهاد کرده است.

این پیشنهاد از سوی مقام های سازمان ملل متحد به منظور حفاظت از تاسیسات این سازمان به وزارت امور داخله طالبان پیشنهاد شده است.

این در حالی است سراج الدین حقانی سرپرست وزارت داخله طالبان تحت تحریم سازمان ملل متحد و آمریکا قرار دارد.

رویترز ادعا کرده که در این مورد به اسنادی دست یافته و نیز یک منبع آگاه این موضوع را تأیید کرده است.

طبق این سند، پول پیشنهادی به عنوان دستمزد ماهانه به نیروهای طالبان که از تأسیسات سازمان ملل متحد محافظت می‌کنند، در سال آینده داده خواهد شد. همچنین براساس توافقنامه توسعه یافته با دولت سابق افغانستان، برای نیروهای طالبان هزینه غذایی ماهانه نیز کمک می‌شود.

در سندی که رویترز براساس آن گزارش تهیه کرده، آمده است که چهار میلیون دالر برای تأمین امنیت در سال ۲۰۲۲ توسط ۲۰ نهاد مرتبط به سازمان ملل که در افغانستان فعالیت می‌کند، تهیه شده‌است.

توافقنامه‌ای نیز با دولت سابق افغانستان وجود داشته که براساس آن سازمان ملل متحد به وزارت امور داخله در بدل محافظت از تأسیساتش پول می‌داد.

به همین ترتیب، بخشی بزرگی از چهار میلیون دالر برای دستمزد ماهانه به مقدار ۲۷۵ تا ۳۱۲ دالر و نیز کمک هزینه غذایی ماهانه ۹۰ دالر، هزینه می‌‌شود. این پول در گذشته در اطراف پرداخت می‌شد، اما اکنون در کابل نیز هزینه خواهد شد.

در گزارش آمده که یوناما نزدیک به دو میلیون دالر اضافی را برای خدمات مشابه خارج از بودجه امنیتی همراه با سایر نهادهای سازمان ملل متحد هزینه می‌کند.

این در حالی است که سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله و معاون رهبر طالبان از جمله افراد تحت تحریم امریکا و سازمان ملل است.

همچنین پلیس فدرال آمریکا جایزه بازداشت او را که رهبری شبکه حقانی را نیز بر عهده دارد، ۱۰ میلیون دالر تعیین کرده‌است.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار