رانندگان کامیون و خودرو‌های سنگین در آمریکا با مشکلاتی مواجه هستند که روند انتقال کالا را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت:کمبود جای پارک یکی از مشکلات اصلی است که رانندگان کامیون و خودرو‌های سنگین در آمریکا به صورت روزانه با آن مواجه می‌شوند. باری که این کامیون‌ها هر سال جابجا می‌کنند معادل بیش از ۱۲ هزار میلیارد دلار است.

کامیون داران در کانون مشکلات تدارکات پشتیبانی در این دوره جشن‌های سال نو هستند که دسترسی محدود به برخی کالا‌ها و افزایش سرسام آور قیمت ها، این جشن‌ها را تحت الشعاع قرار داده است.

مدیران صنعت حمل و نقل جاده ای، کمبود راننده را در کشور عامل عملکرد ضعیف زنجیره‌های تأمین و عرضه برمی شمرند.

دسی وید، راننده‌ای که مجبور است دقایقی را معطل شود تا بتواند کامیون خود را در تنها مکان در دسترس در استراحتگاه بین جاده‌ای پارک کند، می‌گوید: «کمبود راننده وجود ندارد، این انگیزه است که دیگر وجود ندارد.» اما دسی وید که در رأس ناوگان کوچکی از کامیون‌ها در آتلانتا (جورجیا، جنوب شرق آمریکا) قرار دارد، به نوبه خود به نگرانی‌های رانندگان شامل محیط کاری سخت، دستمزد ناکافی و سوءمدیریت تدارکاتی اشاره می‌کند.

وی می‌گوید ضرورت فوری وجود دارد که دستمزد‌ها و مشاغل جذاب و سودآور شوند. به خصوص که علاوه بر کمبود پارکینگ و نوسان قیمت سوخت، رانندگان با شرایط ترافیکی استرس زا - جاده‌های آمریکا در وضعیت بدی قرار دارند – غیرممکن بودن استفاده از تغذیه سالم حین سفر در کشور مواجه هستند.

بزرگترین مشکل احتمالا «زمان خواب» است که اصطلاحا به ساعاتی گفته می‌شود که رانندگان در بنادر و انبار‌ها معطل می‌مانند و اغلب دستمزدی به آن‌ها بابت این معطلی تعلق نمی‌گیرد. این وضعیت با همه گیری تشدید نیز شده است.

این راننده کامیون به تازگی یک روز کامل را در یک مرکز توزیع برای بارگیری منتظر ماند که در نهایت سفارش نیز لغو شد و کالا دوباره به انبار بازگشت. وید می‌گوید او به جای ۱۲۰۰ دلار دستمزدی که قرار بود دریافت کند تنها ۱۵۰ دلار بابت «هزینه کامیون سفارش شده استفاده نشده» دریافت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۴:۵۳ ۰۲ دی ۱۴۰۰
ایران که انقدر شغل زیاد هست اتباع بیگانه هم وارد میکینیم همه تحصیلکردها تا فارغ از تحصیل میشن درجا استخدام میشن
آخرین اخبار