سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت: با بررسی صورت گرفته آرای قضایی برتر قزوین در حوزه مجازات جایگزین حبس انتخاب شد تا به جشنواره کشوری در این زمینه معرفی شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، علی فولیان سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت:  بیش از ۴۰ رای که توسط قضات حوزه های قضایی استان به دبیرخانه معاونت ارسال شده بود بررسی شد.

وی گفت: در ارزیابی نهایی با نظر داوران کمیته، آرای قضایی جایگزین حبس آقایان حسن کاظم پور رئیس شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو قزوین، روح الله اکبری رئیس سابق دادگاه عمومی بخش اسفرورین و رضا محمدی دستجردکی رئیس دادگاه عمومی بخش الموت شرقی به ترتیب با کسب بیشترین امتیاز به عنوان آرای برتر انتخاب و برای شرکت در جشنواره تقدیر از آرای برتر کل کشور به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه معرفی شدند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با تبیین شاخص‌های مهم انتخاب رای برتر در این حوزه، گفت: مستند و مستدل و موجه بودن رای، تناسب رای با نوع جرم و کیفیت ارتکاب آن، تناسب رای با ویژگی های شخصیتی و اجتماعی، احتمال تاثیر رای در اصلاح و بازپروری مجرم، ابتکاری و بدیع بودن رای در چهار چوب قانون، وجاهت و مقبولیت رای در جامعه، قابلیت اجرای رای و امکان نظارت بر آن و رعایت آیین نگارش ادبی در انشای رای از جمله شاخص های مدنظر برای تعیین آرای برتر بود.

وی با اشاره به اهداف انجام این طرح، گفت: توجه به اهمیت کیفیت و لزوم ارتقای جنبه علمی آرای صادره جایگزین های حبس، ترغیب قضات به استفاده از ظرفیت های جایگزین و ارتقای هرچه بیشتر کیفیت آرا از جمله اهداف انتخاب آرایی قضایی برتر در حوزه مجازات جایگزین حبس بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.