حذف فیزیکی بارنامه‌ها از ۱۵ دی

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از حذف فیزیکی بارنامه‌های جاده‌ای از ۱۵ دی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حسین متولی، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در همایش بزرگداشت روز راهدار در قزوین گفت: شرکت ها، رانندگان و پلیس باید کمک کنند تا براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته و قانون مبارزه با قاچاق کالا برنامه حذف فیزیکی بارنامه‌ها با فراهم شدن زیرساخت‌های آن از ۱۵ دی اجرایی شود.

وی افزود: در حوزه راهداری با وجود ۲۲۰ هزار کیلومتر جاده، شبکه عظیمی از دسترسی‌ها را در اختیار داریم و در این حوزه ۱۰ هزار دستگاه از ماشین آلات سنگین راهداری به همراه ۱۲ هزار راهدار وظیفه نگهداری و ایمن سازی از این شبکه عظیم را بر عهده دارند.

متولی با بیان اینکه راهداری و حمل و نقل جاده ای، صنایعی، متاثر از سفر هستند، خاطرنشان کرد: اگر این سامانه حمل و نقلی مختل شود کشور به طور طبیعی دچار مشکلات فراوانی خواهد شد.

وی افزود: در بخش حمل و نقل ۸.۵ درصد تولید ناخالص ملی مربوط به راه‌های ارتباطی است که این میزان در فضای تجاری عدد بالایی را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه حمل و نقل تاثیر زیادی بر مسایل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی یک جامعه دارد و یکی از عوامل مهم توسعه کشور‌ها شناخته می‌شود، تصریح کرد: به لحاظ آماری نیز سالانه ۱۰ میلیون مسافر توسط ناوگان مسافری و ۹۰۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان باری در کشور جابه جا می‌شود.

متولی، صنعت حمل و نقل را در کشور ایران حیاتی دانست و افزود: رانندگان و راهداران به عنوان سربازانی که وظیفه نگهداری و حفظ و حراست از این سرمایه را دارند، افراد گمنامی هستند که شبانه روز و به دور از خانواده خود در این زمینه فعالیت می‌کنند.

انتهای  پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار