معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت:از همه ظرفیت‌های استان در عملیات اطفای حریق پارک ملی بهره‌گیری شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سید علی مهاجر معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در حاشیه جلسه مدیریت بحران آتش‌سوزی در پارک ملی گلستان گفت: ۷ شبانه روز همه دستگاه‌ها و عوامل استانی و شهرستانی با بهره‌گیری از  ظرفیت‌های موجود در  استان به ویژه در منطقه حفاظت شده پارک ملی گلستان عملیات اطفا را انجام دادند.

او ادامه داد: در طول مدت اجرای عملیات اطفای حریق،  روزانه ۲۰۰ نفر نیروی انسانی اعم از محیط‌بانان، نیرو‌های منابع طبیعی و بسیج و نیرو‌های مردمی و همچنین بیش از صد دستگاه خودرویی و لجستیکی به همراه ۸ خودروی آتش‌نشانی مشغول فعالیت بودند.

مهاجر گفت:خوشبختانه در حال حاضر آتش فعالی در منطقه پارک ملی گلستان وجود ندارد و منطقه حریق به طور کامل تحت کنترل نیرو‌های عملیاتی  است و در حال پایش عرصه است.

او گفت:مهمترین عامل بروز آتش‌سوزی‌ها در عرصه‌های جنگلی و منابع طبیعی عوامل انسانی است و بدون تردید تعدد و تکرار آتش‌سوزی‌ها در بخش‌های مختلفی از جنگل‌ها و عرصه‌های منابع طبیعی به دلیل عوامل انسانی است که سهوی بودن یا عمدی بودن آن در حال بررسی است.

این مقام مسئول از مردم خواست: با توجه به شرایط جوی منطقه در این فصل سال، عرصه‌های جنگلی فضای مناسبی برای ایجاد آتش نیست و اگر هم آتشی به پا شد حتما آن را خاموش  و از اطفا کامل آن اطمینان حاصل کنند.

او گفت:متاسفانه با یک سهل انگاری کوچک، سرمایه‌های ملی ما به راحتی در حال سوختن و نابود شدن هستند.

مهاجر گفت:ایجاد هرگونه آتش چه سهوی و چه عمدی که منجر به حریق در عرصه‌های جنگلی شود،  جرم است و قطعا دستگاه قضا با عوامل آن برخورد قانونی را خواهد داشت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.