اکنون بیش از ۸۰ درصد قطعات نیروگاه برق بندرعباس با توان جوانان هرمزگانی ساخته می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، حسین سلیمی،مدیرعامل نیروگاه بندرعباس گفت: اکنون بیش از ۸۰ درصد قطعات نیروگاه با همت و توان جوانان هرمزگانی ساخته می‌شود و این نیروگاه در ساخت قطعات خودکفا شده است.

سلیمی افزود: تا ۱۰ سال پیش، حدود ۹۰ درصد قطعات نیروگاهی از خارج کشور تامین می‌شد که  واردات قطعات خارجی علاوه بر زمان بر بودن، هزینه ارزی زیادی هم برای کشور درپی داشت.

او گفت:نیروگاه بندرعباس در زمینه ساخت داخلی قطعات بین نیروگاه‌های کشور رتبه دوم را به خود اختصاص داده و  از ابتدای سال تاکنون هزار و ۴۰۰ قطعه بزرگ و کوچک تخصصی در نیروگاه بندرعباس طراحی، ساخت و بازسازی شده است.

مدیر عامل نیروگاه بندرعباس گفت:اکنون لوله‌های سوپر هیترها، تعمیر توربین، دیسشارژ پمپ آب خنک‌کن،قطعات کمپرسور هوای فشار قویبا همکاری 5 شرکت دانش بنیان تولید و بومی سازی شده است که برخی از این قطعات در انحصار 10 کشور خارجی بوده اند و صرفه جویی ارزی 50 درصدی داشته است.

سرپرست نگهداری و تعمیرات نیروگاه حرارتی بندرعباس هم گفت: با بومی سازی قطعات در نیروگاه بندرعباس تولید برق در این نیروگاه مسمتر و به توان نامی نزدیک شده است.

هومن رفیعی با اشاره به اینکه نیروگاه بندرعباس هزار و ۳۲۰ مگاوات توان نامی دارد  افزود: در حال حاضر با ساخت و بازسازی به موقع قطعات، نیروگاه با توان هزار و ۲۸۰ مگاوات کار کرده و برق شهر و صنایع غرب بندرعباس را تامین می‌کند.
سال‌های گذشته نیروگاه بندرعباس با توان هزار و ۲۳۰ مگاوات کار می‌کرد.

نیروگاه بندرعباس هزار و 200نیرو دارد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.