فرهاد آقا بیگی گفت: در بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی ۵۱۸ اثر استانی در بخش‌های پاکست، ملی و نود ثانیه‌ای به دبیر خانه استانی رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، فرهاد آقا بیگی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: از این ۵۱۸ اثر ۷ اثر در بخش ملی به مرحله منطقه راه پیدا کرد و بعد از برگزاری مرحله منطقه‌ای یک قصه گوی عضو نوجوان موفق به حضور در مرحله کشوری شد.


بیشتر بخوانید 


او گفت : در بخش پادکست نیز ۸ اثر در مرحله اول و در مرحله دوم یک پادکست به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرد. مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت:در بخش نود ثانیه‌ای از مجموع ۲۱۵ قصه ۶۴ قصه نود ثانیه در مرحله اول داوری پذیرفته و ۳ قصه نیز به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرد.

او گفت: آثار رسیده به دبیر خانه نسبت به سال ۹۸ دوبرابر شده است و سال ۹۹ جشنواره برگزار نشد.

او گفت :در حوزه پویش قصه گویی نیز پارسال ۵ دوره و ۵ ماه برگزار شد که حدود ۱۴۰۰ اثر از قصه گویان به دستمان رسید و در هر دوره از منتخبان تقدیر شد.

آقا بیگی گفت : امسال نیز این پویش در سه ماه برگزار شد و تا امروز حدود ۴۰۰ اثر در این سه دوره به دستمان رسیده است که با استقبال عموم روبرو شد و امیدواریم دوره سوم پویش را سال آینده برگزار کنیم.

او گفت:در پویش قصه گویی خوشبختانه ادارات استان همکاری خوبی داشتند و پویش آخر که در آذر ماه در حال برگزاریست با موضوع رفع خشونت علیه کودکان با همکاری معاونت امور اجتماعی دادگستری برگزار میشود.

آقابیگی ضمن قدردانی از اداره کل حفظ آثار، استانداری، ستاد کل اقامه نماز و شهر داری گفت: این ارگان‌ها در امر ترویج فرهنگ قصه گویی و ماندگاری این هنر که میراث گذشتگان ماست و بهترین روش برای انتقال فرهنگ و اداب و رسوم است همکاری خوبی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داشتند.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.