کلیات مطالعات فرصت‌های گردشگری در حوزه دریاچه سد کارون ۴ مصوب شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مرتضی محمدیان دهکردی کارشناس سرمایه‌گذاری و طرح‌های معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: کلیات مطالعات بررسی فرصت‌های گردشگری در حوزه کارون ۴ بررسی و در کمیته سرمایه‌گذاری این اداره‌کل مصوب شد.

او افزود: مطالعات گردشگری کارون ۴ با محوریت سد کارون ۴ در شهرستان‌های اردل و لردگان چهارمحال و بختیاری به تصویب رسید.


بیشتر بخوانید


محمدیان اضافه کرد: بر این اساس، ضمن بررسی ظرفیت‌ها و منابع گردشگری شهرستا‌های اردل و لردگان با استفاده از طبقه‌بندی اطلاعات جی. آی. اس. (GIS)، استاندارد‌ها و معیار‌های گردشگری بهترین اراضی برای استقرار ۱۲ گونه از تاسیسات گردشگری در این حوزه در نظر گرفته شد.

او ادامه داد: این تاسیسات گردشگری شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، کمپ‌ها، مراکز تفریحی، سرگرمی و سلامت، اقامتگاه‌های بومگردی، مجتمع‌های اقامتی و سایر تاسیسات زیرساخت‌های گردشگری است.

محمدیان گفت: این بسته‌های سرمایه‌گذاری پس از تدوین و سپری شدن مراحل قانونی، در اختیار سرمایه‌گذاران واجد شرایط در حوزه گردشگری ارائه می‌شود.

او افزود: افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی، بهبود وضعیت معیشت مردم و ارتقای کمی و کیفی زیرساخت‌های گردشگری از مهم‌ترین مزیت‌های سرمایه‌گذاری حوزه کارون ۴ در شهرستان‌های اردل و لردگان به‌شمار می‌رود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار