رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه از ورود بیش از ۱۳ هزار و ۳۰۰ خودروی جدید به چرخه ترافیک استان در امسال خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمدرضا خشنودی رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت : تا پایان پارسال طبق آخرین آمار بیش از ۵۳۷ هزار و ۵۰۰ پلاک فعال در استان داشته ایم که این آمار اکنون به بیش از ۵۵۰ هزار و ۸۰۰ پلاک فعال رسیده است.

او گفت : مقایسه این دو آمار نشان می‌دهد که امسال بیش از ۱۳ هزار و ۳۰۰ خودروی جدید به چرخه ترافیک استان اضافه شده است.

خشنودی افزود: از این تعداد ۹۳۵۰ خودروی نوشماره هستند و مابقی مربوط به خودرو‌هایی است که از استان‌های دیگر وارد کرمانشاه شده و پلاک کرمانشاه گرفته اند.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمانشاه افزود: ورود این حجم خودرو به استان طی این چند ماه در حالیست که طی دو سال گذشته تقریبا آمار خودرو‌های اسقاطی در استان صفر بوده است.

او ادامه داد: امسال تنها ۴۳۱ خودرو از چرخه ترافیک استان خارج شده و اسقاط شده اند.

خشنودی گفت: این آمار نگران کننده نشان می‌دهد که اگر با همین روند ادامه دهیم در سال‌های آتی در خیابان‌ها و شاید کوچه‌ها هم با ترافیک مواجه شویم.

او افزود: حجم خیابان‌ها و کوچه‌ها سالانه تغییر نمی‌کند و ثابت است و اگر خودرو‌ها مدام اضافه شوند قطعا کشش لازم را برای حجم بالای خودرو‌ها نخواهند داشت.

خشنودی گفت: معضل ترافیک در سال‌های اخیر در سطح شهر‌های استان تشدید شده و نیاز است اقدامات اساسی در این زمینه صورت گیرد.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: اولین گام در این زمینه بحث فرهنگ سازی است، اینکه هر خانواده تنها به یک خودرو نیاز دارد و افراد باید فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را یاد بگیرند.

او افزود: در گام بعدی باید ناوگان حمل و نقل عمومی تقویت شود تا بتواند جایگزین خوبی برای خودرو‌های شخصی باشد.

خشنودی ضرورت اجرا‌های طرح‌های اسقاط خودرو را هم راهکار موثر دیگر در این زمینه دانست و افزود: اسقاط خودرو در شرایط فعلی ضروری است، چرا که وجود بسیار خودرو‌های فرسوده ضمن افزایش ترافیک، موجب آلودگی هوا هم می‌شود.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر با توجه به حجم زیاد خودرو اجرای طرح‌های ترافیک مانند طرح "زوج و فرد" هم مانند گذشته کارساز نیست و باوجود این طرح در ساعات بعدازظهر باز هم شاهد ترافیک در محدوده خیابان‌های مرکزی شهر کرمانشاه هستیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.