وجود روز بازار‌ها و ایجاد ترافیک درپی مراجعه به آن‌ها از جمله مواردی است که باور آن در قرن بیستم سخت است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، بازارهای روز از جمله محل های خریدی محسوب می شود که بسیار مورد استقبال شهروندان به ویژه در محله های کم برخوردار قرار می گیرد.

مراجعه عدیده به این بازارها با توجه به تفاوت قیمت عرضه کالا، می تواند یک عامل مثبت تلقی شود اما در شهر کرج این جزء مواردی است که به معضلات شهری دامن هم زده؛ ترافیک، معضل بزرگ ایجاد شده درپی مراجعه به بازارهای روز، شهروندان ساکن در اطراف بازار را به دردسر انداخته است، موردی که نمی توان آن را باوجود مهندسان قرن بیستم باور کرد.

یکی از این بازارهای پر رفت و آمد کرج در محل بلوار غربی باغستان قرار دارد که ترافیک ایجاد شده در اطراف آن مورد انتقاد برخی شهروندان است.

غفاری، سرپرست منطقه شش شهرداری کرج در این باره به خبرنگار ما گفت: بازارهای هفتگی در سطح شهر وجود دارد که مورد استقبال شهروندان قرار می گیرد که البته مشکلاتی را هم در زمینه حمل و نقل ایجاد می کند.

او افزود: به صورت ویژه این مورد را با پلیس راهور مطرح می کنیم تا مشکل برطرف شود.

غفاری گفت: بیشترین بار ترافیکی در بلوار اصلی است، آمادگی این که بازار را تعطیل و به نقطه دیگری منتقل کنیم را داریم اما درخواست شهروندان برای حفظ این بازار چشمگیر است.

او افزود: ساخت و ساز در شهر باعث کاهش فضا و ایجاد ترافیک شده است.

سرپرست منطقه شش شهرداری کرج گفت: در منطقه باغستان غربی پارکینگی نداریم اما یک قطعه زمین در این منطقه وجود دارد که سعی می کنیم از آن به عنوان پارکینگ استفاده کنیم.

او با اشاره به مشکلات روستای بیدار چشمه، افزود: قبلا زباله ها در بیدار چشمه دپو می شد اما اکنون جمع آوری زباله ها به صورت روزانه انجام می شود.

غفاری با بیان این که وضعیت فاضلاب بیدار چشمه را ساماندهی کرده ایم، گفت: برنامه ریزی برای این محل در طرح تفصیلی وجود ندارد اما با کمک شهردار مرکز جدول کشی خیابان اصلی  در سال آینده انجام خواهد شد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.