مرکز پژوهش‌های مجلس خواستار مهلت بیشتری برای بررسی طرح صیانت شده است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز پژوهش‌های مجلس در نامه‌ای به رئیس کمیسیون مشترک طرح صیانت خواستار مهلت بیشتری برای بررسی این طرح شده است.

طرح حمایت از کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی مشهور به طرح صیانت، نهم آذر ماه با رأی اعضای کمیسیون مشترک آن برای ۱۰ روز به مرکز پژوهش‌های مجلس ارجاع شده بود.

مرکز پژوهش‌ها اعلام کرده در نامه خود به رضا تقی‌پور رئیس کمیسیون مشترک طرح صیانت، به اشکالات عدیده متن طرح پرداخته است. در متن این نامه «کاهش سرمایه اجتماعی نهادی، ایجاد بی‌ثباتی در قوانین و مقررات اقتصادی، به مخاطره افتادن امنیت سرمایه‌گذاری، مداخله بسیار زیاد طرح در شئون مختلف زندگی مردم، ترغیب نخبگان به مهاجرت، ابهام و عدم شفافیت در مفاد و فرآیند تقنین» به عنوان بخشی از اشکالات جدی محتوای طرح صیانت مطرح شده است.

روابط عمومی مرکز پژوهش‌ها در خبر خود نوشته «گفته می‌شود در پیش‌نویس پیشنهادهای مطرح شده، مباحث مربوط به اینستاگرام و پلتفرم‌های پرمخاطب تغییرات جدی دارد.»


بیشتر بخوانید

برخی نمایندگان حاضر در کمیسیون مشترک طرح حمایت از کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی معتقد بودند برای بررسی بیشتر طرح صیانت باید با اعمال ماده ۱۴۲ آیین نامه داخلی مجلس، دریافت نظر دستگاه‌های ذیربط، کارشناسان، شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام الزامی شود تا مرکز پژوهش‌ها مهلت بیشتری داشته باشد اما در مقابل اعضای دیگر کمیسیون مشترک صرفاً بر روی بررسی ده روزه آن تأکید کردند. 

تابستان امسال مجلس یازدهم موافقت کرد طرح صیانت در کمیسیون مشترکی از نمایندگان بررسی شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۰۳ دی ۱۴۰۰
مرکز پژوهشهای مجلس در بررسی طرح اعلام کرده " این طرح باعث افزایش مهاجرت نخبگان میشود " ایشان لطف کنند و به عنوان نمونه دلیل همین یک مورد را بیان کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۰۳ دی ۱۴۰۰
در زمینه کسب و کارها هم رسانه های داخلی توانمند داریم که با کمی حمایت مالی قادرند تا جای خالی اینستاگرام را پر کنند همانگونه که جای تلگرام را پر کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۲ ۰۲ دی ۱۴۰۰
طرحی که قابل اجرا نباشه رو باید مچاله کنن و فرو کنن تو دهن طراحاش و تصویب کننده هاش
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۲۶ ۰۱ دی ۱۴۰۰
اقای قالیبا ف این قولی که به مردم درباره طرح ملی اینترنت دا دی نیست با این کار
اگر برنامه هایی همچون اینیستا گرام که مردم به صورت مجازی کالا هاشونو میفروشن وپول در میارن
و برنامه همچون واتساپ یا تلگرام که میتوانند با اینها با اقوا می که بیرون از کشور زندگی میکنند ارتباط برقرار کنند واز حال همدیگر با خبر شوند
اگر حذف شوند مردم به مشکل بر خواهند خورد
United States of America
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۱ دی ۱۴۰۰
الان بزرگترین مشکل مملکت که سریعا باید بهش رسیدگی بشه طرح صیانته !!!!
یا حق و‌حقوق مردم !!! یکی ماهی سه ملیون بگیره یکی ماهی 284 میلیون !!!
گرونی تورم بورس که دیگه هیچ !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۱ دی ۱۴۰۰
طرح صیانت به نفع مردم است چون باعث میشه قیمت سازیهای کاذب از بین بره دست اپزسیون و منافقها از فضای مجازی داخل کوتاه بشه و... انقدر که فایده داره ضرر نداره.کسب و کارها هم تعطیل نمیشه چون هدفمند میشه برخی امار غلط میدن برای منفی کردن ذهنیت برخی ساده دلان نسبت به طرح . پس گول نخورید .مخالفاش همه خط بگیرن باور نداری منفی مثبتهای به نظر و نظرات اونارو زیر همین پست بخونید :)))))))))))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۱ دی ۱۴۰۰
تو که مخالفی مثل آدم بنویس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۰۱ دی ۱۴۰۰
دنیا به کدوم سمت میره ما کجا میرویم با این تفکرات طرح صیانت چیه ..به نفع کیه ..به ضرر کیه
آخرین اخبار