شیرانی گفت: شیوع امیکرون بستگی به رفتار اجتماعی ما انسان‌ها در کشور است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت:حجم عظیمی واکسیناسیون در کشور اتفاق افتاده و این نکته مثبت و قوت جامعه است که می‌تواند تا حد زیادی از شیوع این بیماری پیشگیری کند.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: آنچه که باید تلاش کنیم و مردم باید کمک کنند، رعایت دو فاکتور مهم در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، یعنی فاصله اجتماعی و تکمیل واکسیناسیون است.

او با بیان اینکه واکسن‌هایی که در کشور استفاده شده مصونیت نسبی در مقابل این سویه ایجاد می‌کند و آنچه ثابت شده واکسن دز سوم یا پوستر بسیار در پیشگیری از بیماری تاثیر گذار است ادامه داد: در وزارت خانه تصمیم گرفته شد، تمامی افراد ۱۸ سال به بالا که نوبت واکسن دز سوم آن‌ها فرا رسیده، می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های واکسیناسیون دز سوم را دریافت کنند.

شیرانی همچنین تاکید کرد: کسانی که نوبت دریافت دز سوم آن‌ها فرا رسیده حتما دز سوم را تزریق کنند.

او گفت: با تاکید بر ضرورت تداوم رعایت فاصله اجتماعی افزود: اگر ۳ تا ۴ هفته دستورالعمل‌های بهداشتی، بویژه تراکم‌های جمعیتی نداشته باشیم، از ازدحام خودداری کنیم و مسلک استفاده کنیم، می‌توانیم بگوییم انتظار اینکه موج عظیمی نداشته باشیم وجود دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار